Дослідження підходів до формування стратегії управління знаннями підприємства
Управління знаннями є однією з основних концепцій управління, що впливають на сучасні тенденції розвитку бізнесу. Вироблення правильної стратегії, її впровадження та слідування визначеним довгостроковим орієнтирам діяльності, які відповідають специфіці діяльності підприємства, бе-зумовно, сприятимуть підвищенню його конкурентоспроможності.
Стратегія управління знаннями повинна визначатися відповідно до того, які елементи переважають у складі інтелектуального капіталу конкретного підприємства. Тому основний стратегічний вибір, який належить зробити підприємству, пов'язаний з визначенням провідного підходу до обміну знаннями. Тут традиційно виділяють два стратегічні підходи [6, 52, 82, 93, 105, 107, 108, 136]: стратегія кодифікування (інформаційна, технологічна) та стратегія персоналізації (персоніфікуюча, інтуїтивістська).
Вибір між кодифікуванням і персоналізацією залежить від конкурентної стратегії підприємства та є основною проблемою у сфері управління знаннями. Проаналізуємо доцільність вживання пропонованих стратегій.
Стратегія кодифікування передбачає обмін формалізованими знаннями і заснована більшою мірою на використанні можливостей інформаційних технологій, переважно у сфері збереження і передачі інформації і знань. Відповідно до певних процедур, співпрацівники зобов'язані формалізовувати частку своїх знань. Знання ретельно кодуються і заносяться в спільну базу даних, звідки вони можуть бути у будь-який момент отримані й використані будь-яким співпрацівником підприємства.