Тенденції розвитку художньої освіти в позашкільних закладах України в ХХ столітті
Дисертаційне дослідження розкриває діяльність художньої студії в позашкільному закладі, тому вбачається логічним розгляд становлення позашкільної освіти в ХХ столітті як в теоретичному осмисленні, так і в практичному використанні, що дає можливість усвідомити природу і зміст її потенційних можливостей у вихованні дітей та юнацтва.
Особливістю загального процесу за різних історичних обставин, залежних від державного інтересу та вимог щодо цієї освітянської галузі була незмінність акцентів на формуванні гармонійно розвиненої особистості, набуття нею загальнолюдських, художньо-естетичних цінностей. Тенденції розвитку педагогічних процесів початку ХХ століття співзвучні сьогоденню в тім, що як тоді, так і в наші дні представники української педагогічної думки намагалися синтезувати раціональні зерна досвіду освітнього процесу за різних суспільно-політичних умов із національними українськими традиціями виховання.
Аналіз історико-педагогічних джерел із проблеми діяльності позашкільних навчальних закладів засвідчує широкий інтерес до їх становлення як у працях педагогів-класиків, так і в сучасних дисертаційних дослідженнях, на основі яких нами пропонується періодизація розвитку позашкільної освіти та її художнього напряму в Україні в ХХ – на початку ХХІ століття, що складається з шести періодів.
Загальнотеоретичні основи позашкільного навчання і виховання в ХХ столітті загалом розглядалися у працях В. Вахтерова, Г. Ващенка, К. Вентцеля, Л.Виготського, М. Галущинского, А. Макаренка, Є. Мединського, І. Огієнка, С.Русової, С. Сірополка, В. Сухомлинського, В. Чарнолуського, С. Шацького та ін. Розвиваючи теоретичні засади української національної школи, ці вчені вивчали різні аспекти організації освітнього процесу, важливе значення надаючи позашкільній освіті, яка, з-поміж інших завдань, сприяла виявленню та удосконаленню творчих здібностей дітей і молоді. Науковці обґрунтували вплив естетичного виховання на гармонійний розвиток особистості, своєю плідною діяльністю розширили розуміння педагогічного прикладу на підростаюче покоління у позашкільній роботі.
Вся работа доступна по Ссылке