У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Зміст художньої освіти школярів у педагогічній системі Золтана Баконія

     

      Дисертаційне дослідження вивчає авторську систему художньої освіти школярів Золтана Баконія в позашкільному закладі, тому вважаємо за доцільне розглянути теоретичні концепції педагогів щодо визначення педагогічних систем та їх впровадження в освітню практику. Одним із перших до з’ясування концепту «система» звернувся науковець С. Архангельський, який визначив її як «множину взаємопов’язаних компонентів, що складають певне ціле у своїй будові та функціонуванні; педагогічна система визначається, перш за все, метою, яку ставить перед нею суспільство» [68, с. 25]. Більшість дослідників (П. Анохін, В. Афанасьєв, Л. Петрусенко, М. Слемнев та ін.) також основною ознакою системи вважають множинність елементів разом із відношеннями між ними.

      Розширений погляд на розуміння «системи» дається В. Беспальком, який розглядає її як процес, що проходить у певних умовах, у сукупності з цими умовами. На його думку, педагогічна система повинна мати системоутворюючий компонент – мету, заради якої вона створюється та функціонує, народжуючи педагогічний результат. Мета взаємопов’язана зі змістом освіти, визначає засоби, організаційні форми навчання і є відправною точкою дій для педагога та учня [68, с. 29]. Однак, учений розглядає педагогічну систему як закриту, що суперечить суті побудови і функціонування педагогічних систем.

      Педагогічну систему «як виділену на основі певних ознак упорядковану множину взаємопов’язаних елементів, об’єднаних загальною метою функціонування та єдністю управління, які виступають у взаємодії із середовищем як цілісна єдність» – визначає Т. Ільїна [68, с. 34]. На її думку, система повинна містити характерні ознаки: структуру, взаємодію з середовищем, цілісність, принципи (систематичності; сумісності із навколишнім середовищем; відповідності організаційної структури її меті).

      Теорія педагогічної системи Н. Кузьміної визначається як «множина взаємозв’язаних структурних та функціональних компонентів, підлеглих меті виховання, освіті підростаючого покоління і дорослих людей» [68, с. 37]. Компонентами педагогічної системи є: мета як початкова точка утворення педагогічної системи; навчальна інформація (інформаційний потік; засоби педагогічної комунікації; учні, для яких утворюється педагогічна система; педагог, що володіє знаннями та організовує навчальну діяльність). Кожна педагогічна система розрахована на повний термін – від моменту приходу учнів до їх випуску з навчального закладу [68, с. 37].

      Суттєвий внесок у розробку теорії педагогічних систем належить Л. Вікторовій, яка вважає, що провідним принципом організації системи є «цілісність, оскільки вміщує в себе структуру, без якої неможливе створення системи і зв’язки, без яких неможливе функціонування системи» [68, с. 41]. Педагогічна система, за її визначенням, це «упорядкована множина взаємопов’язаних компонентів, утворюючих цілісну єдність, підлеглу меті виховання та навчання» [68, с. 41].

      Вся работа доступна по Ссылке

     

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.