Модель використання інформаційно-комунікаційних технологій управлінні якістю освіти
Використання ІКТ управління якістю освіти розглядається нами як організація практичної та теоретичної діяльності адміністрації ЗНЗ, зумовлена закономірностями та особливостями змісту і цілей навчання. Діяльність з розроблення моделі використання ІКТ управління якістю освіти розпочалась в ПЗНЗ з формування ІКТ-середовища. За рахунок розширення та розвитку ІКТ-середовища інтенсивно розвертається впровадження нових ІКТ.
Поняття "інформаційно-комунікаційні технології управління якістю освіти" ми визначаємо як певну сукупність підмножини електронних освітніх ресурсів і спеціалізованих програмно-апаратних засобів широкого призначення, що використовуються в управлінні для забезпечення якості освітніх процесів і результатів.
Нами було з’ясовано механізми, які сприяють ефективності управління якістю освіти в гімназії на основі сформованого ІКТ-середовища: формування взаємозв’язків між складовими ІКТ-середовища; визначення ефективності використовуваних засобів ІКТ з метою їх вдосконалення, вилучення чи додавання; активне впровадження неперервного контролю та оцінювання рівня навчальних досягнень учнів з метою коригування змісту навчання, відбору форм, методів та засобів навчання та коригування управлінської діяльності; залучення учнів до проектної діяльності; впровадження елементів дистанційного навчання для підтримки неперервності навчання учнів (за виникнення нестандартних ситуацій); організація Веб-уроків та Веб-консультацій.
Слід відзначити кілька важливих факторів, які мали безпосередній вплив на алгоритм використання ІКТ в управлінні якістю освіти. Це наявність: локальної мережі ЗНЗ; серверу та фахівців в галузі ІКТ для здійснення технічної та програмної підтримки ІКТ-середовища;
автоматизованих робочих місць директора, секретаря, системного адміністратора та учителів як складових ІКТ-середовища. Управління якістю освіти опирається на процесуальний та результативний аспекти. Процесуальний аспект відображає діяльність адміністрації ЗНЗ щодо створення умов, спрямованих на забезпечення якості навчально-виховного процесу. Результативний аспект відображає досягнення очікуваних результатів, які розкриваються в якості отриманих знань, умінь, навичок учнів, рівня їх вихованості, позитивній динаміці їхнього особистісного розвитку.