У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Внесок О.А.Захаренка в теорію виховання гуманістичних цінностей школяра

     

      Аналіз дослідницьких матеріалів уможливив висновки щодо внеску О. Захаренка у теорію виховання гуманістичних цінностей особистості школяра як педагога-гуманіста, науковця і практика, який створив авторську виховну систему, що була реалізована в Сахнівській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів Корсунь-Шевченківського району Черкаської області. Його педагогічна спадщина представлена в двох іпостасях: теоретичний творчий доробок та практичне втілення власних ідей у створеній ним авторській школі.

      На підставі вивчення друкованого доробку О.Захаренка здійснено аналіз його науково-теоретичної спадщини і з’ясовано погляди на сутність поняття «гуманістичні цінності», які він розглядав на основі аналізу базових категорій «цінність», «гуманність», «гуманістичний». В його розумінні, розглядати сутність поняття «гуманістичні цінності» необхідно на основі аналізу базових категорій «цінність», «гуманність», «гуманістичний». Гуманність він розумів як людяність, співчуття, людинолюбство і ставлення до кожнoї людини як нaйвищої ціннoсті. У відповідності до гуманістичної аксіології, цінності – це особливий вид реальності, який існує у тісному зв’язку з людиною та об’єктивним світом. Тобто основою цінності може бути об’єктивна реальність, продукти творчості людини та зміст її свідомості. Головною ознакою цінності є те, що вона обов’язково є антропогенною, оскільки виникає у процесі людської діяльності й осмислення, під час оцінювання людиною інших людей, суспільства, існуючих у суспільстві ідей, предметів культури й природи.

      Розрізняють різні види цінностей: об’єктивні, віртуальні, фантастичні тощо. Але набувають вони ціннісного статусу лише при наявному або потенційному існуванні людини. Специфічною ознакою цінності є її позитивна значущість.

      Цінності можуть бути матеріальними та духовними, особистісними та колективними. Вони бувають моральними, естетичними, філософськими, соціальними, юридичними, науковими, екологічними та ін. У будь-якому випадку вони встановлюються людиною: це пов’язано з тим, що кожна оцінка є справою розуму, симпатій, потреб, цілей, ідеалів людини.

      Ознайомлення з матеріалами приватного архіву родини Захаренків, який містить понад 300 джерел, дало можливість встановити, що педагог акцентував увагу на визначній ролі цінностей у житті людей, оскільки вони, за його переконанням, набувають функцій орієнтирів і смислів, складають основу індивідуальних і колективних суджень, вчинків, виконуючи тим самим нормативні та регулятивні функції. Отже, поняття «цінність» трактувалося педагогом як сукупність предметів та явищ, включених у соціальну реальність, яка визначає міру вільного розвитку особистості та суспільства. У відповідності до такої трактовки цінності мають гуманістичний характер і пробуджують у людині все найкраще, що в ній закладено. Таким чином, область гуманістичних цінностей – це вся область людського існування. Найголовніші серед них – це ті, що складають основу усіх інших проявів та цінностей і пов’язані із фундаментальними смислами людського існування. До їх числа належать такі цінності, як життя, любов, сім’я, народження та виховання дітей, свобода, праця, відпочинок, знання, творчість та ін.

      Вся работа доступна по Ссылке

     

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.