У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Орієнтація на самовиховання гуманістичних цінностей школяра у педагогічній спадщині О.А.Захаренка

     

      Аналіз дослідницьких матеріалів уможливив висновки щодо внеску О.Захаренка у розвиток проблеми самовиховання гуманістичних цінностей школяра. Ураховуючи швидкий темп розвитку людства, О.Захаренко неодноразово підкреслював, що школа має бути принаймні на крок попереду всього суспільства. В умовах швидких змін в науці, економіці, політиці державі потрібні такі громадяни, які уміють швидко адаптуватися і самоудосконалюватися відповідно до потреб часу. Навички адаптації і самовдосконалення людина набуває у більшій мірі завдяки самовихованню.

      Педагог вважав здатність людини до самовиховання найважливішим етапом у її становленні як особистості, оскільки самовиховання передбачає, по-перше, глибокий самоаналіз власних вчинків і думок, по-друге, усвідомлення негативних рис свого характеру, по-третє, свідому діяльність, спрямовану на подолання негативних і вироблення позитивних якостей характеру. На підставі вивчення друкованого доробку О.Захаренка можемо зробити висновок, що інновація науковця полягає в успішному проектуванні особистісно орієнтованого педагогічного процесу, в якому виховання особистості школяра відбувалося у тісному взаємозв’язку із самовиховуючим процесом кожного із суб’єктів спільної діяльності.

      Як відмічалося вище, О.Захаренко погоджувався з тим фактом, що формування особистості здійснюється і під впливом середовища, і під впливом спадкових факторів. Крім того, у його педагогічній спадщині була розвинена ідея щодо важливості й інших факторів для формування й розвитку особистості школяра, а саме: набуття власного досвіду і потреба у вільному виборі цілей і засобів життєдіяльності. Ігнорування педагогами таких важливих факторів призводить до того, що особистість вихованця сприймається як статичний об’єкт впливу, до якого застосовуються певні міри виховного характеру. Педагог обов’язково має враховувати наявність внутрішньої психічної діяльності вихованця як головного суб’єкта саморозвитку і самовиховання, який сприймає, опрацював і засвоює зовнішні впливи, перетворюючи їх на власні якості.

      У контексті дослідження поглядів О.Захаренка на значення самовиховання вважаємо необхідним навести думки з цього приводу І.Беха, який писав, що, народжуючись, людина проходить через процеси становлення, які є неперервними. Про розвиток особистості можна говорити в тій мірі, в якій вона спроможна на вироблення та змінювання ставлення до самої себе, а це можливо за умови цілеспрямованого виховання та усвідомленого самовиховання. [22, с. 60]. Важливим є визначення, що дає науковець: «Самовиховання – це певний тип ставлення, дій щодо самого себе і власного майбутнього стосовно відповідності певним моральним нормам [21, с. 178]». По-перше, варто звернути увагу на те, що самовиховання пов’язується з необхідністю діяльності, яка має на меті формування ставлення, тобто цей процес трактується не як споглядальний, а як активно-діяльнісний. По-друге, хоча процес формування ставлення щодо самого себе відбувається «тут і тепер», він завжди спрямований у майбутнє. По-третє, формування певного типу ставлення особистості до будь-чого завжди обумовлюється її залежністю від існуючих морально-етичних норм. Таким чином, явним стає зв’язок між здатністю особистості до самовиховання, рівнем сформованості в неї ціннісних ставлень і ступенем інтеріоризації нею гуманістичних цінностей. Світогляд, що формується на засадах набутих цінностей і переконань, виступає внутрішнім регулятивом поведінки особистості.

      О.Захаренко поділяв думку Г.Сковороди, яку можна назвати лаконічною формулою самовиховання, що містить глибокий смисл: «Пізнай себе і будь собою». У цих словах українського філософа сформульований причинно-наслідковий взаємозв`язок, що забезпечує ефективність процесу самовдосконалення особистості. «Бути собою», на переконання Г.Сковороди, - це означає досягти найвищого рівня розвитку, усвідомити своє життєве призначення та природжені здібності і таланти, відчути животворний зв`язок з українським народом, сформувати духовні вартості, що можливе лише за умови пізнання найпотаємніших куточків свого серця і душі.

      Вся работа доступна по Ссылке

     

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.