Нова та інноваційна продукція як напрям інноваційної діяльності промислових підприємств
З численних літературних джерел [89, 142, 147, 164 та ін.] відомо, що подальший розвиток вітчизняних промислових підприємств повинен базуватися на створенні, виробництві та просуванні на ринку нових чи інноваційних продуктів. Даний напрям інноваційної діяльності підприємства є його гарантією виживання та успішного розвитку на сучасному висококонкурентному ринку з мінливими потребами та запитами споживачів.
Під інноваційною діяльністю розуміють усі дії, що приводять до створення, упровадження й поширення інновацій, в тому числі пов’язані з упровадженням нових, та значно вдосконалених існуючих товарів. Держкомстат розрізняє чотири типи інновацій [67, 159]: продуктові, процесові, маркетингові й організаційні. Усі чотири типи інновацій між собою тісно взаємозв’язані й інколи дуже важко визначитися з видом інновацій, що має місце, оскільки багато інновацій мають ознаки відразу двох або більше типів. Наприклад, впровадження у виробництво нового продукту вимагає від підприємства розроблення нового виробничого процесу, зміни організаційної структури та використання нових каналів збуту. Звісно, дана діяльність є інноваційною, а от до якого типу її віднести – це викликає запитання. В організації статистичних спостережень, що проводяться Держкомстатом, є різні методичні пояснення, що наведені в [67]. Але річ в іншому: процесові, маркетингові та організаційні інновації пов’язані з певними діями або діяльністю, що призводить (або впливає) на створення (впровадження чи реалізацію) нових продуктів – продуктових інновацій, що і підкреслює актуальність інноваційного розвитку шляхом створення та виробництва принципово нових продуктів, а саме в нових продуктах потім знайдуть своє місце й усі інші види інновацій.
Закордонна практика свідчить, що підприємство, яке випускає протягом п'яти років одну й ту саму продукцію і не піклується питаннями переходу на виробництво продукції «споживчої новизни», з часом врешті-решт втратить свою конкурентоспроможність. Промислові підприємства США одержують 30-50% прибутків за рахунок продажів товарів-новинок [93, с. 102]. А за даними [191, с. 273-290], середня частка продажів, що припадає на нові та удосконалені продукти, які запущені у виробництво протягом останніх п’яти років, становить 45%. У майбутньому дана частка лише зростатиме.
Вся работа доступна по Ссылке