Удосконалення методики пошуку оптимальної моделі нової продукції
Світовий досвід та українська практика показують, що комерційні невдачі інноваційних товарів пояснюються тими обставинами, що при їх розробленні не завжди повною мірою враховуються споживчі вимоги, які висуваються до продукту. У зв’язку з цим набуває актуальності розроблення дієвого механізму залучення до процесу проектування інноваційної продукції її майбутніх споживачів. Як такий механізм можуть використовуватися такі методичні підходи: методологія структуризації функції якості [68], процедура сумісного аналізу [184] та методика що була запропонована відомим вітчизняним науковцем О.С. Зозульовим [51]. Усі вони повинні бути покладені в основу маркетингового тестування товарних інновацій на етапах проектування і виготовлення. Їх використання дозволяє враховувати найважливіші вимоги споживачів при плануванні і проектуванні інноваційного продукту, а також при проектуванні технологій його розроблення та виготовлення.
Процедура сумісного аналізу та методика О.С. Зозульова базуються на мультиатрибутивній моделі товару [184], основні положення якої було розглянуто в п. 2.1. Тому практичного інтересу набуває дослідження методології структуризації функції якості СФЯ (Quality Function Deployment - QFD), що вперше була запропонована компанією Mitsubishi Heavy Industries у 1966 році і набула значного поширення в Японії у 70-х роках ХХ ст. У 1983 році QFD була представлена в США, а трохи згодом – у Європі. Сьогодні її використовує у практичній діяльності лише незначна кількість промислових підприємств країн ЄС. Ніяких свідчень про її використання українськими та російськими підприємствами у науковій літературі та ЗМІ виявлено не було, а тому її розгляд і впровадження є актуальним для вітчизняної економіки.
Вся работа доступна по Ссылке