Розвиток інноваційного потенціалу вищої школи
Вища школа серед інших державних інститутів одною з перших оцінила сучасні тенденції розвитку інноваційних процесів, їх роль і значення у реформу-ванні економіки, розробці нових проривних технологій, створенні конкурентос-проможної наукомісткої продукції.
Роль вищої школи полягає передусім у сприянні формуванню інноваційного шляху розвитку вітчизняної промисловості, тобто в активній участі ВНЗ в реалізації інноваційних проектів в науково-технічній сфері. З огляду на це, ВНЗ необхідно забезпечити:
• безперервний інноваційний цикл від фундаментальних, пошукових і прикладних досліджень до реалізації наукомісткої продукції і технологій у про-мисловості;
• підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації фахівців для потреб інноваційної економіки;
• підтримку інноваційних проектів позабюджетними джерелами фінансу-вання;
• створення і підтримку інноваційних інфраструктур у ВНЗ і регіонах.
В сучасних умовах діяльність вищих навчальних закладів як освітніх центрів і центрів фундаментальних та прикладних досліджень набуває логічного продовження, охоплюючи створення, освоєння і поширення інновацій. ВНЗ, які є споживачами й виробниками знань, стають усе більш інноваційно-активними господарюючими суб’єктами. Передусім це торкнулося традиційних напрямків, пов’язаних з наданням освітніх послуг (підготовкою і перепідготовкою кадрів, постійним підвищенням їх кваліфікації), а також надання науково-інноваційних послуг (консалтинг, інжиніринг, маркетингових, інфор-маційних, науково-методичних). Діяльність зі створення завершених інно-ваційних продуктів і напівфабрикатів, які реалізуються на ринку, на жаль, не набула належного розвитку.
Вся работа доступна по Ссылке