Економічне забезпечення інноваційних процесів в системі розширеного відтворення освітнього ресурсу
Методологічний підхід до дослідження освітнього ресурсу передбачає, що процес формування інноваційної економіки справляє визначальний вплив на зміст і закономірності розвитку соціально-економічних відносин з приводу його формування і використання в економіці. Це виявляється у переорієнтуванні сфе-ри освіти на формування освітнього ресурсу відповідно потребам на нього з бо-ку особистості, підприємств, суспільства, підвищенні ролі знань та інформації в економіці, інвестицій в людський капітал.
Як показує аналіз тенденцій розвитку сучасного суспільства, напрям його вдосконалення реалізується через перехід від індустріального етапу до постінду-стріального – економіці, що базується на знаннях й інноваціях. Цей перехід характеризується значними змінами, що відбуваються в суспільному розвитку, у тому числі й системі освіти. Дослідження необхідно почати з визначення цих змін.
По-перше, змінюється місце людини в суспільному відтворенні. Для індус-тріального суспільства був характерний розгляд людини як основного елемента машинного виробництва, яке б місце вона в ньому не займала. «Найбільш цінним капіталом компанії XX ст. було її виробниче обладнання; у XXІ ст. найбільш цінним капіталом компанії, як комерційної, так і некомерційної, стануть її працівники, які займаються інтелектуальною працею», – зазначає засновник сучасної концепції менеджменту П. Друкер [238]. Ускладнення технологічних систем приводять до того, що на зміну працівникам індустріального типу приходять працівники розумової праці, «які володіють кваліфікацією та інформацією як необхідним набором знарядь праці… так, як некваліфіковані фабричні працівники ніколи не могли володіти» [269]. Все це приводить до серйозних відмінностей в характерних рисах професійної діяльності в індустріальному і постіндустріальному суспільствах (табл. 2.4) та зростання вимог до рівня загальноосвітніх знань і професійної підготовки працівників. Це викликало поширення і подовження терміну освіти, розширення мережі навчальних закладів, які забезпечують підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації працівників.
Вся работа доступна по Ссылке