Методичні підходи до управління креативним розвитком персоналу організацій споживчої кооперації
Актуальність розробки та впровадження в процес управління розвитком персоналу організацій споживчої кооперації такого виду розвитку як креативний зумовлена у першу чергу тим, що проблема креативності набуває надзвичайної ваги на сучасному етапі розвитку як економіки в цілому, так і окремих її галузей, у тому числі і споживчої кооперації. З огляду на те, що в Україні процеси докорінних змін старого суспільства на нове, традиційних засад в управлінні на сучасні вже є незворотними, нинішньому етапу розвитку споживчої кооперації потрібні фахівці, які вміють генерувати нові ідеї, тобто є здатними до творчої діяльності. Ці проблеми стосуються всіх рівнів управління споживчої кооперації, при цьому особливе місце має належати питанням креативного розвитку як персоналу організації споживчої кооперації в цілому так і кожної окремої людини.
Поряд з іншими, не менш важливими характеристиками особистості сучасного працівника, виділяють інтелект і креативність, які, у свою чергу є основою формування його особистісного трудового потенціалу і такої його складової як креативний потенціал. Творчість усе активніше переходить зі сфери мистецтва й науки в інші сфери людської діяльності, і сфера управління не є винятком. Останнім часом з’явилось навіть таке поняття як «креативний менеджмент». Спеціальні інститути, курси креативного менеджменту, який викладають у ВНЗ, сприяють розвитку навичок нетривіальних творчих рішень в управлінні й бізнесі. У сфері управління стало вже традиційним використовувати реінженирінг і контролінг, специфіка яких полягає у застосуванні творчого підходу до вирішення традиційних проблем управління на основі використання інформаційних технологій (які дозволяють підвищити продуктивність праці) і розробки нових методів прогнозування ринкових ситуацій, що є необхідними для коригування стратегій організації. Стратегічний менеджмент неможливий без творчого мислення. Інноваційний менеджмент взагалі не може існувати без креативних рішень, без творчих ініціатив керівників і виконавців.
На даний час конкурентною перевагою є вже не окрема ідея, а сама здатність постійно генерувати ідеї і впроваджувати їх у життя. Ключ до конкурентоздатності людини, організації, економіки і країни в цілому – це безперервний творчий розвиток [11, 299]. Людство потребує нового типу мислення – креативного.
Вся работа доступна по Ссылке