Теоретичні аспекти сутності доходу та його формування в ринковій економіці
В сучасних умовах розвитку ринкових відносин одержання якнайбільшого прибутку, який, в свою чергу, напряму залежить від величини отриманого доходу, є метою підприємств з різними формами власності, різних галузей економіки.
В умовах ринку підприємства отримали можливість самостійно формувати стратегію свого розвитку та планувати доходи. Проте, нові умови господарювання, а саме необхідність забезпечення умов для завойовування та збереження конкурентоспроможності підприємства викликають потребу в зміні підходів при розробці та обґрунтуванні сучасних підходів до управління доходами, починаючи з уточнення самої категорії доходу, аналізуючи як її історичне походження, так і етимологію, та сучасне тлумачення з позиції законодавства та провідних вчених.
В роботі В.В. Полянко 1, с. 16 відмічено, що в сучасній економічній теорії виділено чотири основних підходи до тлумачення поняття «дохід» підприємства та методів його формування в ринковій економіці. Це, по-перше, факторна теорія доходу, яка є базовою, в якій дохід – результат використання певних факторів виробництва; доповнює цю теорію – теорія підприємницького доходу, де дохід – компенсація підприємцю за здійснення своєї діяльності. Ще існує так званий монопольний доход, або додатковий дохід від монопольного становища підприємства або недостатньої конкуренції. І, на думку автора цього дослідження, одна із найактуальніших парадигм – теорія інноваційного доходу. За цією теорією підприємства отримують додатковий дохід від впровадження інновацій (організаційних, технологічних та інших). (Табл. 1.1)
Вся работа доступна по Ссылке