Удосконалення моделей управління прямими доходами підприємств харчової промисловості
Удосконалення існуючих моделей управління прямими доходами підприємств харчової промисловості доцільно проводити в рамках відповідних методів, що наведено на рис. 2.5. Першим напрямом даних методів є планування та прогнозування прямих доходів.
В даному випадку під плануванням розуміється складання пошукових прогнозів, що визначають можливий обсяг прямих доходів в майбутньому, з урахуванням та збереженням тенденцій, що мали місце протягом останніх періодів часу. Однак не можна обмежувати процес планування лише складанням пошукових прогнозів, оскільки наявні тенденції в змінах зовнішніх та внутрішніх факторів можуть не відповідати стратегії розвитку підприємств в цілому. Тому, отримані таким чином прогнозні значення цільових економічних показників скориговують, відповідно до досягнутого рівня звітного періоду та бажаних середньорічних темпів їхнього зростання . Таким чином один і той самий показник, будучі пролонгованим на плановий період буде представлений значенням, отриманим з пошукового прогнозу та значенням, отриманим з бажаних темпів його зростання. Абсолютне відхилення вказаних значень для одного й того самого показника свідчить про те, що наявна тенденція, яка відстежується в його динаміці не співпадає з необхідними змінами в розвитку суб’єкту економічних відносин. Більше абсолютне відхилення потребує більших зусиль в даному напрямку для його виправлення.
Подальша реалізація методів управління прямими доходами підприємства спрямована на мінімізацію вказаних абсолютних відхилень цільових показників з допомогою нормативного прогнозу. Згідно з визначенням [300, с. 42–50], під нормативним прогнозом розуміється множина методів управління економічним об’єктом, що дозволяють досягти бажаного результату. Фактично, напрям координації, мотивації формування прямих доходів, а також методів їхньої організації та оптимізації, застосовуючи існуючі на сьогодні методи управління прямими доходами, повинні в кінцевому випадку забезпечити складання нормативного прогнозу. Управління за відхиленнями можливе лише за умови його своєчасного виявлення, що реалізується з допомогою напряму контролю та оцінки ефективності формування прямих доходів тощо.
Сучасна концепція маркетингу, орієнтованого на споживачів виходить з передумови про те, що найкоротший шлях підприємств харчової промисловості до прибутку знаходиться в площині потреб його споживачів [301, c. 5–10, 302. c. 68–71, 303, c. 139–145]. Концентрація зусиль виробника на визначених пріоритетах можлива лише за умови сегментації ринку. Саме тому, напрям планування та прогнозування прямих доходів підприємства, за відповідними методами, розпочинається з вибору системи показників, які доцільно покладати в основу ринкової сегментації.
Вся работа доступна по Ссылке