У найзагальнішому вигляді мотивація людини до діяльності розуміється як «сукупність рушійних сил, що спонукають людину до здійснення певних дій», так стверджує О.С. Виханський [28, с. 133 ]. Ці сили знаходяться поза і всередині людини і примушують його усвідомлено або неусвідомлено робити деякі вчинки. У свою чергу С.К. Мордовін вважає, що «мотивація - це результат сукупності потреб, які постійно міняються». Залежно від цього можна виділити основні форми мотивації: матеріальна компенсація праці (заробітна плата, відрядна оплата і т.п.); грошова винагорода (премія); суспільне визнання окремого працівника (просування по службі, цінні подарунки); суспільне визнання окремої трудової групи (сімейні поїздки на відпочинок, вручення сувенірів і подарунків усім членам групи); особисте визнання керівництва (вираз подяки, вітальна листівка в день народження).
У результаті проведеного аналізу джерел і використаної літератури ми прийшли до наступного висновку: всі автори дають однакове визначення мотиву. Невеликі відмінності виявляються лише в більш докладному розкритті даного поняття. Таким чином «мотив - це те, що викликає певні дії людини». А.П. Єгоршин доповнює це визначення таким чином: «... його внутрішні і зовнішні рушійні сили. Мотив визначає, що і як треба робити для задоволення потреб людини» [21, с. 224 с]. У підручнику Виханского О.С. і Наумова А.І. є доповнення до визначення мотиву аналогічне даному в навчальному посібнику за редакцією Ю.А. Ципкіна: «Мотив знаходиться «всередині» людини, має «персональний» характер, залежить від багатьох зовнішніх і внутрішніх по відношенню до людини факторів, а також від дії інших, що виникають паралельно з ним мотивів» [10, с. 170]. З усього вище викладеного та аналізу джерел можна зробити висновок, що мотив - це усвідомлене «внутрішнє» спонукання людини до вчинення певних дій для досягнення будь-яких цілей. У цілому ж мотиви праці досить різноманітні і розрізняються за потребами, які людина прагне задовольнити за допомогою праці, по благ, потрібними людині для задоволення своїх потреб, за ціною, яку працівник готовий заплатити за отримання шуканих благ.