Вплив інновацій на розвиток економіки і стан навколишнього середовища
Основна вимога сучасної парадигми сталого розвитку - створення умов існування та процвітання майбутніх поколінь шляхом обмеженого природокористування, налагодження циклів відтворення природних ресурсів і чистого природного середовища разом з розвитком соціального капіталу, накопиченням знань і способів їх передачі - може бути виконано лише на основі використання науково-технічних досягнень, при високій інноваційної активності. В даний час інноваційним процесам належить кардинальна роль у сучасній економіці на всіх її рівнях. Ці процеси покликані до життя - найгострішою конкурентною боротьбою компаній на ринках збуту, і тепер вони стають базовими стратегіями бізнесу, в яких знання разом з соціальним капіталом створюють конкурентні переваги окремих країн і регіонів більшою мірою, ніж їх природні ресурси. Інноваційні процеси стають основними джерелами добробуту, вони взаємопов’язані з багатьма - іншими процесами, що відбуваються в економіці і навколишньому середовищі. В той же час інновації, особливо впроваджувані в основні технічні процеси промислового виробництва, можуть мати негативний екологічний ефект. У зв'язку з цим стає актуальним завдання аналізу сценаріїв переходу до інноваційної економіки з точки зору їх впливу не тільки на ефективність економіки, але і на стан навколишнього середовища. Головна умова реалізації концепції сталого розвитку полягає в тому, що в контурах управління соціальними, економічними системами повинна бути інформація - інформація про соціо еколого-економічний стан суспільства, значущості факторів, що зумовлюють цей стан, у тому числі інноваційного чинника, на перспективу.
Під інновацією в новітніх публікаціях розуміється використання результатів науковотехнічної діяльності у виробничих та розподільчо-обмінних стадіях відтворювальних процесів для оновлення основних елементів виробничого апарата, економічних відносин, розвитку існуючих або формування нових ніш ринку і забезпечення на цій основі якісного економічного зростання, підвищення конкурентоздатності товарів, технологій.
Вся работа доступна по Ссылке