Формування стратегії диверсифікації лісогосподарських підприємств
В умовах сьогодення розробка ефективної стратегії діяльності є важливою складовою успішного функціонування будь-якого підприємства незалежно від розміру, організаційно-правової форми та виду діяльності [163]. Проте нині є відсутнім обґрунтування єдиної послідовності етапів процесу формування стратегії диверсифікації господарюючих суб’єктів, принципів його здійснення, методичних рекомендацій, які б комплексно враховували різні характеристики підприємств, передусім у лісовому господарстві [23, 98, 100, 123, 164, 171, 176, 205, 202].
Так, для підприємств лісового господарства формування стратегії диверсифікаційного розвитку є досить новим завданням. Перешкодами її розробки та реалізації є: труднощі у досягненні консенсусу стосовно цілей підприємства за зовнішнього середовища функціонування; нестача ресурсів; бажання швидко отримати результат за короткий час, не чекаючи результатів довгострокових рішень; труднощі з проведенням стратегічного аналізу, інтерпретацією результатів аналізу та ефективним їх використанням при виборі стратегічних альтернатив; складність визначення індикаторів, які б відображали якість розробленої стратегії та ефективність її реалізації [152, с. 320].
З метою забезпечення підвищення рівня еколого-економічного розвитку лісогосподарських підприємств та практичної реалізації науково-методичних напрацювань щодо здійснення ними диверсифікації, нами розроблено і запропоновано до впровадження практичні заходи щодо вдосконалення стратегії диверсифікаційного розвитку, та, для підвищення результативності і об’єктивності, представлено поетапно її структуро-логічну схему, що враховує основні етапи формування, включає зміст і порядок робіт (рис. 3.6).
Дослідженням з’ясовано, що в цілому процес розробки стратегічних альтернатив покликаний вирішувати головну задачу – переведення підприємства з його теперішнього стану в бажаний майбутній стан. Тому перш ніж приступити до формування стратегії диверсифікації, необхідно провести оцінку його нинішніх позицій, що передбачає вивчення тенденцій розвитку, аналіз фінансово-господарської діяльності, еколого-економічних і природних особливостей функціонування, які розглядаються в контексті впливу сильних та слабких сторін підприємства на його конкурентоспроможність.
Вся работа доступна по Ссылке