Ефективність функціонування банківських установ в умовах вдосконалення корпоративного управління
Історія розвитку економічної науки в Україні багата на приклади запозичення, осмислення й удосконалення різних методів та інструментів управління банками, як правило, розроблених у провідних економічно розвинутих країнах. Останнім часом цей процес прискорився завдяки використанню у практиці міжнародних стандартів обліку та внаслідок формування реальних потреб у формування систем управління, адекватних умовам ринкової економіки. У системі фінансового менеджменту банки прагнуть реалізувати найсучасніші концепції управління, відповідно до яких основним критерієм успішності управлінської діяльності є досягнення зростання реальної ринкової вартості банку.
Зазначений підхід сформувався в середині 1980-х у США та у більшості країн світу дістав назву, що ґрунтується на управлінні вартістю, або корпоративного VВ - управління. Завдання такого управління — побудувати систему обліку результатів діяльності та управління банківською установою таким чином, щоб отримати можливість безперервного контролю за динамікою вартості не лише банківського бізнесу, але й банку, як суб’єкта ринку фінансових послуг. Такі підходи забезпечують можливість найбільш повно оцінювати ефективність роботи менеджерів і створити сучасну корпоративно - орієнтовану систему мотивації праці персоналу.
Разом з тим проблемою є визначення критеріїв досягнення цілей банку. Важливим з огляду на це є встановлення цільової функції управління фінансовими ресурсами банківської установи в умовах конкуренції. Адже тільки в 1990-ті роки почали застосовувати такі нові показники, як додана ринкова вартість (MVA); додана економічна вартість (EVA); збалансована система показників (BSC); показник сукупної акціонерної дохідності (TSR); грошовий потік віддачі на інвестований капітал (CFROI) тощо, які певною мірою спроможні відповісти на це запитання. Утім, більшість цих параметрів є альтернативними, отже, постає проблема вибору саме того з них, який найбільше сприяв би добробуту акціонерів і персоналу банку. З іншої сторони ще не існує досконалих показників вартості банківського бізнесу, тому для практичних потреб рекомендується використовувати систему індивідуальних вартісних показників [40,54,85,93,102].
Вся работа доступна по Ссылке