Управління персоналом як система підтримки організаційних стратегій
Перед керівником, що розраховує на успішну реалізацію розроблених планів і досягнення поставлених цілей, неминуче встає питання про засоби досягнення наміченого. Досвід видатних менеджерів показує, що багато хто з них домагалися успіху, покладаючись лише на свої сили, на свою інтуїцію й інтелект. Пізніше їх досвід був описаний і широко використан у підручниках з менеджменту. Звичайно, керівники можуть і в наш час йти тим же шляхом випробувань та помилок, що й великі Лі Якокка, Генрі Форд або Акио Морита.
Найважливішою відмінною рисою кращих керівників є їхнє вміння працювати з людьми, їхня здатність надихнути підлеглих на роботу з високою віддачею для досягнення цілей компанії. Говорячи про систему керування людьми в організації, необхідно усвідомлювати те, що це не тільки й не стільки технології, процедури, документи й регламент, але й мистецтво. В управлінні людьми немає й не може бути однозначних рецептів "роби так і тільки так". Зрозуміло, що немає якоїсь "стандартної людини", якою можна легко керувати за допомогою стандартних прийомів і методів. Управління людьми - це мистецтво. Мистецтво, тому що управління людьми -це звернення не тільки до їхнього розуму, але й до їхньої душі й почуттів [31].
Досвід кращих західних і вітчизняних керівників показує, що успіх приходить до тих, хто не просто ставить завдання перед підлеглими й домагається їхнього виконання, але й має здатність зацікавити, запалити, надихнути персонал, об'єднати загальною ідеєю, сформувати команду однодумців. Той, хто хоче перемагати в бізнесі, повинен розуміти, що в основі лежать три ключових фактори: бажання, розуміння й можливості.
1) Бажання пов'язане з мотивацією до поліпшення роботи всієї організації, із прагненням до досягнення поставлених цілей. Однак не завжди це бажання виявляється підкріпленим вірною оцінкою положення організації й відповідних дій. Зовсім типовою є ситуація, коли керівництво готове платити більші гроші консультантам, експертам, очікуючи, що в підсумку будуть отримані високі результати навіть без активної участі як самих керівників, так і рядового персоналу організації. Але одного бажання мало. Потрібно ще й розуміння.
2) Розуміння - це знання що і як потрібно робити для того, щоб домогтися поставлених цілей. Розуміння приходить як у результаті досвіду, що люди здобувають, працюючи в організації, так і в результаті навчання. Знання основних закономірностей поводження людей в організації й того, яким повинне бути управління, щоб одержати максимальну віддачу від персоналу, дозволяє лідерам цілеспрямовано працювати, закладаючи фундамент майбутніх перемог. Але й розуміння, підкріплене бажанням, не приведе до досягнення поставлених цілей, якщо організація не буде мати у своєму розпорядженні необхідні можливості.
3) Можливості - це, з одного боку, чисто матеріальні можливості (фінанси, устаткування, будинки й ін.), а з іншого боку -рівень довіри й співробітництва між керівництвом і працівниками, ступінь задоволеності персоналу своєю роботою, його зацікавленість у кінцевих результатах і прихильність до своєї компанії [16].
Вся работа доступна по Ссылке