Пропозиції по створенню підрозділу навчання, перенавчання, підвищення кваліфікації та підрозділу по найманню
Система управління персоналом організації – система, у якій реалізуються функції управління персоналом. Вона включає підсистему загального і лінійного управління, а також ряд функціональних підсистем, що спеціалізуються на виконання однорідних функцій [46].
У залежності від розмірів організації склад підрозділів буде мінятися: у дрібних організаціях один підрозділ може виконувати функції декількох підсистем, а у великі функції кожної підсистеми, як правило, виконує окремий підрозділ.
Технологія управління персоналом припускає організацію наймання, добору, прийому персоналу, його ділову оцінку, профорієнтацію й адаптацію, навчання, управління його діловою кар'єрою і службово-професійним просуванням, мотивацію й організацію праці, управління конфліктами і стресами, забезпечення соціального розвитку організації, вивільнення персоналу й ін.
Служби управління персоналом, як правило, мають низький організаційний статус, є слабкими в професійному відношенні. У силу цього вони не виконують цілий ряд задач по керуванню персоналом і забезпеченню нормальних умов його роботи. Найважливіше в їхньому числі: соціально-психологічна діагностика; аналіз і регулювання групових і особистих взаємин, відносин керівництва; управління виробничими і соціальними конфліктами і стресами; інформаційне забезпечення системи кадрового управління; управління зайнятістю; оцінка і підбор кандидатів на вакантні посади; аналіз кадрового потенціалу і потреби в персоналі; маркетинг кадрів; планування і контроль ділової кар'єри; професійна і соціально-психологічна адаптація працівників; управління трудовою мотивацією; правові питання трудових відносин; психофізіологія, ергономіка й естетика праці. Якщо в умовах командно-адміністративної системи ці задачі розглядалися як другорядні, то при переході до ринку вони висунулися на перший план і в їхньому рішенні зацікавлена кожна організація [47].
У зв'язку з проведеним аналізом, нам здається істотним створення наступних підрозділів: підрозділ, що відповідає за навчання, перенавчання, оперативну підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації. Кількісний склад цього підрозділу розраховується виходячи з загальної кількості персоналу підприємства. У нашому випадку, коли число працюючих складає 719 чоловік, у даному підрозділі може працювати два чоловіки. Підрозділ по найманню відповідає за підбор, оцінку і добір кадрів, визначення професійних якостей працівників. Ці підрозділи утворять єдине ціле й обоє максимально використовує інформаційні бази один одного.
Довгостроковий успіх будь-якої організації, безсумнівно, залежить від наявності необхідних службовців у необхідний час на правильно обраних посадах.
Для підвищення ефективності навчання, перенавчання, підвищення кваліфікації пропонуються методи й критерії оцінки (пункт 3.2) і основні напрямки одержання економічного ефекту (пункт 3.3).
Даний підрозділ документує усі випадки позаштатних ситуацій, що виникають на підприємстві в результаті як непрофесійних дій працівників, так і несприятливих зовнішніх впливів (заливні дощі, сильні вітри), людський фактор, а так само документує позитивний досвід, накопичений за попередні роки колективом. Створюється база даних, у яку вносяться всі перераховані вище приклади вдалих і невдалих дій персоналу по виходу з практичних виробничих ситуацій. Дана база даних повинна бути великої, тому що дає можливі варіанти рішення на майбутнє при виникненні аналогічних ситуацій.
При прийнятті в майбутньому рішення в аналогічній ситуації зменшується час на ухвалення рішення (тому що були аналоги) і витрати на реалізацію цього рішення [51].