Напрямки підвищення ефективності туристичних підприємств на основі інноваційних форм організації туристичної діяльності
Для підвищення ефективності функціонування підприємств туристичної галузі, в першу чергу, потребує удосконалення організаційно-управлінський механізм інноваційно-інвестиційного розвитку туристичних підприємств, який передбачає визначення характеру взаємодії суб’єктів господарювання на турис-тичному ринку. Для цього слід вибирати інноваційні інтеграційні моделі спіль-ного ведення бізнесу, що засновані на кооперації та довірі між партнерами.
На сьогодні сформувались різноманітні типи інтеграційних моделей, що розрізняються залежно від цілей та обсягів співпраці, характеру господарських взаємовідносин між їх учасниками, рівня самостійності підприємств, що вхо-дять в об'єднання. Наприклад, створюються асоціації, концерни, холдинги, кла-стери та ін.
Найбільш придатною, на наш погляд, інтеграційною моделлю є кластерна модель, що може бути успішно використана для підвищення ефективності ін-новаційно-інвестиційного розвитку туристичних підприємств. У сучасних умо-вах розвитку світової економіки, яка стає на шлях формування засад постіндус-тріального суспільства розширюється сфера реалізації кластерної моделі і на туристичну галузь.
Вважається що основи кластерної теорії були закладені в кінці ХІХ сто-ліття А. Маршалом, а термін «кластер» першим ввів М. Потер в 80-ті роки ХХ століття [57]. В його трактуванні «кластери є організованою формою консолі-дації зусиль зацікавлених сторін, спрямованих на досягнення конкурентних пе-реваг в умовах становлення постіндустріальної економіки» [109].
В економічній та спеціальній літературі поняття «кластер» має різні тлу-мачення, і, узагальнюючі наукові підходи ряду авторів [25, 76, 137, 138,], мож-на сказати, що головна концепція кластерної теорії – це об’єднання окремих елементів в єдине ціле для виконання певної функції або досягненні поставленої мети у тісній взаємодії [57].
Вся работа доступна по Ссылке