Динаміка структури витрат підприємств роздрібної торгівлі
Ефективне управління витратами підприємства не можливе без їх аналізу. Аналіз є основою наукового обґрунтування напрямів розвитку та варіантів управлінських рішень, забезпечує об’єктивність та ефективність управляння підприємством. Він дозволяє виявити невикористані резерви скорочення витрат. Важливою є роль аналізу в процесі визначання оптимального розміру витрат.
Дослідження динаміки і складу витрат підприємств роздрібної торгівлі було проведено на підставі даних бухгалтерської і статистичної звітності 185 роздрібних торговельних підприємств м. Харкова різних форм власності, товарної спеціалізації, розмірів, стадій життєвого циклу і місць знаходження. Вибір підприємств, які займаються торгівлею продовольчими товарами, обумовлений стабільністю розвитку даного ринку. Для даних підприємств характерним є постійність контингенту покупців, досить стабільний попит на товари, що сприяє отриманню доходів і ефективному використанню ресурсів підприємства.
До складу вибіркової сукупності увійшли 32 підприємства роздрібної торгівлі, що займаються реалізацією продовольчих товарів, і які тривалий час знаходяться на товарному ринку (не менше 5 років). При формуванні обсягу вибіркової сукупності враховано вимоги достатності об’єктів спостереження. В економічних дослідженнях допускається використання малої вибірки, обсяг якої не перевищує 30 одиниць [179, с. 189]. При використанні вибірки, обсяг якої перевищує 30 одиниць, характер розподілу в генеральній сукупності не має значення, в силу того, що розподіл відхилень вибіркового показника (вибіркової середньої) від генеральної характеристики завжди є нормальним.
Відібрані підприємства були об’єднані в групи за розміром торгової площі. Вибір групувальної ознаки обумовлений тим, що розмір торгової площі є найбільш стабільним показником, на який не впливають інфляційні процеси.
За розміром торгової площі виділені три групи підприємств (додаток И):
– перша група – підприємства з розміром торгової площі до 200 м2;
– друга група – підприємства з розміром торгової площі від 200 до 600 м2;
– третя група – підприємства з розміром торгової площі більше 600 м2.
Вся работа доступна по Ссылке