Чинники, що впливають на витрати підприємств роздрібної торгівлі на мікрорівні
Важливою передумовою якісного управління витратами є своєчасне виявлення потенційних можливостей їх зменшення на основі факторного аналізу з урахуванням специфіки діяльності підприємств роздрібної торгівлі.
У підрозділі 1.2 проведена систематизація і надана характеристика основних груп чинників, що визначають зміну витрат підприємств роздрібної торгівлі на макро-, мезо- та мікрорівні.
Макро- і мезооточення створюють загальні зовнішні умови, в яких функціонує підприємство, і визначають для нього та інших підприємств галузі межі дозволеного і недозволеного. Відносно до підприємства макрооточення є чинником і умовою обмеження (можливістю розвитку) діяльності; як передумова, що викликає необхідність змін. Зовнішнє оточення характеризується політичною, правовою, економічною, соціальною і технологічною складовими.
Політична складова подана органами державної влади і конкуруючими партіями і групами. Вона визначає цілі розвитку суспільства, пріоритетність розвитку галузей економіки у регіоні, характер політичної боротьби, можливості й напрямки розвитку політичної системи, спроможність влади ефективно впроваджувати в життя свою програму, ступінь її суспільної підтримки. Дана складова зовнішнього середовища визначає стабільність розвитку суспільства та економічних процесів, їх спрямованість і впливає на витрати підприємств.
Правова складова встановлює права, відповідальність і обов’язки підприємств, що визначають правила ділових співвідношень, відношень підприємства з суспільством, обмеження на окремі види діяльності, права споживачів, порядок реєстрації підприємства, його санації та ін. Норми і правила поведінки впливають на можливості формування витрат підприємства, склад і розміри витрат, рівень господарських ризиків та інші аспекти діяльності.
Економічна складова визначається рівнем і особливостями ринкового механізму. До її характеристик відносять рівень економічного розвитку, бюджет країни і його виконання, доступність ресурсів, доходи населення, рівень безробіття, оподаткування, інфляцію, відсоткові ставки, величину середньої заробітної плати та ін. Механізм її впливу на витрати підприємства очевидний.
Соціальна складова є комплексом соціальних явищ і процесів. Вона характеризується кількістю і складом населення, рівнем освіти, стилем життя, звичками, традиціями, трудовою етикою, готовністю людей терпіти втрати, пов’язані з реформами, і т. ін. Більша частина із перелічених характеристик є чинниками, що визначають рівень і склад потреб населення, які формують попит і через нього впливають на обсяги продажу і витрати підприємств торгівлі.
Вся работа доступна по Ссылке