Сучасні методи управління розвитком підприємств роздрібної торгівлі
Характерною особливістю сучасного розвитку вітчизняних торговельних мереж є їх активне зростання, незважаючи на кризові умови господарської діяльності, спричинені світовою фінансовою кризою 2008 року. Швидко зростаючий ринок роздрібної торгівлі України призводить до збільшення конкуренції у галузі та економічної уразливості кожного підприємства. У цих умовах успіх бізнесу багато в чому визначається швидкістю і точністю реакції компанії на зміну зовнішнього середовища. Ефективне управління змінами стає ключовим чинником підвищення конкурентоспроможності. Знаходження підприємств на різних стадіях життєвого циклу, наявність різного характеру та готовності до розвитку - вимагають різних підходів до його управління. Індивідуальне поєднання усіх складових параметрів рівня розвитку на підприємстві зумовило застосування унікального підходу до вибору методів управління.
Метод управління – це сукупність способів та прийомів впливу на об’єкт управління з метою досягнення поставлених цілей [119]. У менеджменті виділять як загальні методи, так і специфічні. До загальних, залежно від сутності, відносять економічні (обумовлені економічними стимулами), адміністративні (засновані на прямих директивних вказівках) та соціально-психологічні (що використовуються для підвищення стимулу соціальної активності персоналу).
Управління розвитком підприємства вимагає застосування спеціального методичного інструментарію. Проведене нами дослідження дозволило встановити наступні підходи до управління розвитком, як системний, радикальний, комплексний, контрольних порівнянь, інтеграційний, процесний. В межах даних підходів на сьогоднішній день в світовій торговельній практиці активно використовуються такі методи управління розвитком, як організаційне проектування, реструктуризація, реорганізація, реінжиніринг, бенчмаркінг та аутсорсинг [80; 120- 122].
Вся работа доступна по Ссылке