Матричні моделі вибору методу управління розвитком на різних стадіях життєвого циклу підприємства
Як свідчать результати попередніх досліджень, методи управління розвитком потребують різних організаційних навичок і компетенцій. Досить складно впроваджувати, наприклад, концепцію реінжинірингу без відповідної підтримки з боку персоналу, здійснення бенчмаркінгових досліджень потребує, в свою чергу, створення відповідного структурного підрозділу. Отже, важливо не тільки розуміти, специфіку, переваги та обмеження кожного методу, але і правильно визначати доцільність його застосування на певній стадії життєвого циклу та за певного рівня організаційної готовності торговельного підприємства до розвитку.
Підприємства на стадії становлення мають просту (інколи, навіть, неформальну) організаційну структуру, невеликі обсяги продажів. На цій стадії підприємство тільки зароджується і йому притаманне функціонування, тому характер розвитку відсутній, але організаційна схильність до розвитку значно вища, ніж, наприклад, на стадії зрілості, коли персонал звик до стабільності і якісні зміни можуть визвати непокоєння. Тому для забезпечення подальшого розвитку підприємства, на стадії становлення рекомендуємо використовувати методологію організаційного проектування та бенчмаркінг. Організаційне проектування є необхідним при створенні нового підприємства. На стадії виникнення підприємства в проекті регламентуються етапи та процеси побудови організації, а також організаційно-технічний, фінансовий, економічний та інші механізми розвитку. Метод конкурентних переваг дозволить використати досвід успішних підприємств у галузі, що підвищить ефективність діяльності підприємства та є гарним шансом зекономити на власних розробках, використавши вже існуючі.
Вся работа доступна по Ссылке