Бюджетування в обліку інноваційної діяльності підприємств харчової промисловості
Матеріальною основою інноваційного господарства виступають сучасні техніка та технології, що постійно оновлюються. А організаційною – нові економічні форми [12, с. 11.]. Провідну роль при формуванні фірмами інноваційної стратегії займає бюджетування [163] За твердженням В. В. Криворотова інноваційна стратегія, виступаючи основною складовою загальної стратегії та збігаючись з нею по основним параметрам функціонування підприємства з урахуванням його кадрового потенціалу та принципами взаємовідносин з зовнішнім середовищем, сконцентрована на вирішенні завдань, пов’язаних, по-перше, з необхідністю концентрації, раціонального розподілу та ефективного використання обмежених ресурсів підприємства для розвитку пріоритетних напрямків його діяльності, та, по-друге, з постійним моніторингом змін, що відбулися у зовнішньому середовищі, з метою адаптації підприємства до його мінливих умов [68, с. 164].
Існуюча на підприємствах харчової промисловості система управління інноваційною діяльністю має низку недоліків:
- в організації процесу планування пріоритет віддається виробничій, а не збутовій складовій інноваційної стратегії підприємства;
- калькулювання собівартості здійснюється на одиницю виготовленої, а не на одиницю проданої продукції;
- накладні витрати на інноваційну діяльність у структурі собівартості продукції підприємств харчової промисловості розраховуються у відсотках до виробленої продукції, внаслідок чого вони виступають як змінна величина, що ускладнює аналіз рентабельності виробництва того чи іншого виду продукції;
- при плануванні відсутні прогнози змін вартісних показників основних факторів виробництва, включаючи технологічне обладнання, сировину, матеріали і т. ін.;
- в організації обліку прямих витрат на сировину та матеріали, як правило,
використовується завищена нормативна база, внаслідок чого у плануванні переважає витратний механізм;
- на підприємствах харчової промисловості фактично відсутня єдність фінансового та економічного планування, що призводить до значних похибок у визначенні потреби підприємства у фінансових ресурсах.
Вся работа доступна по Ссылке