Вплив естетичного середовища університету на виховання духовних якостей студентської молоді
Ефективним засобом формування у студентської молоді духовних якостей є естетичне середовище. Категорія "середовище" є однією із центральних в сучасній педагогічній науці. Теорія середовища була введена в гуманітарну науку І. Теном, згідно з якою людина визнавалася глибоко залежною від оточуючого світу.
Середовищний підхід в історії педагогічної науки займає значне місце, бо саме середовище, оточення, в якому проживає особистість, впливає на її розвиток.
У тлумачному словнику С. Ожегова середовище визначається як "оточуючі соціально-побутові умови, обстановка, а також сукупність людей, пов’язаних спільністю цих умов" [144].
У самому понятті "середовище", як відмічав видатний мислитель XX ст. М. Хайдеггер, "зосереджена уся загадковість живої істоти".
В. Слободчиков вважає, що середовище – це те "місце, де відбувається зустріч, стріча соціокультурного досвіду і особистісного досвіду особистості, де вони сумісно починають її проектувати і будувати – і як предмет, і як ресурс своєї сумісної діяльності" [188].
Середовищна проблематика яскраво представлена в дослідженнях В. Бочарової, Р. Вендровської, В. Єфимова, Н. Крилової, В. Ликової, Ю. Мануйлова, та ін.. Заслуговує на увагу розгляд предметно-естетичного середовища Н. Боритко, Н. Вишняковою, Л. Глазиріною, Т. Клименко, Л. Куликовою, Л. Новиковою, А. Павловським, Л. Пєчко, О. Таланцевою, Г. Тараскіною, Н. Селивановою, Н. Яковлевою як фактору художнього та естетичного виховання підростаючих поколінь, набуття культурного досвіду і потреби у творчому самовираженні.
Вся работа доступна по Ссылке