Розробка організаційно-педагогічної системи виховання духовних якостей студентів засобами естетичного середовища університету
Організаційно-педагогічна система виховання духовних якостей студентів засобами естетичного середовища базується на ідеї цілісності педагогічного процесу, на розумінні духовності як системної характеристики людини, її життєвого світу, буття в цілому (І. Степаненко, І. Бондаревич), як ціннісно-смисловий стрижень особистості, в якому органічно поєднується мотиваційно-вольовий, емоційно-почуттєвий, інтелектуально-рефлективний, вчинково-діяльний компоненти.
Ми виходимо з того, що духовність визначається категоріями "образ", "символ", "знак", "текст", "значення", "цінності". Духовність є найвищою ознакою ціннісної характеристики людини, духовність формується завдяки культурі, в культурі, в культурному середовищі, частиною якого є естетичне середовище. Отже, домінуючими характеристиками духовності є: культура, цінності, цінності духовні, художні образи, символи, тексти.
У розділі доведено, що розроблена нами організаційно-педагогічна система сприяє набуттю студентською молоддю естетичного, ціннісно-духовного досвіду, а також розвитку культурно-естетичної самосвідомості, як необхідної основи для виховання духовних якостей особистості.
При розробці організаційно-педагогічної системи виховання духовних якостей студентів засобами естетичного середовища університету були використані аксіологічний, культурологічний, системний і особистісно-діяльнісний підходи, на основі яких провідними духовними якостями студентської молоді є такі: здатність до засвоєння, розуміння і аналізу фактів науки, явищ природи, мистецтва та критичного мислення; здатність до сприйняття та прояву доброти, милосердя, любові, совісті, відповідальності; здатність до сприйняття, оцінювання та творення прекрасного; гуманістичне світовідношення; віра. Ми виходили з того, що саме ці якості найбільш ефективно виховуються в естетичному середовищі університету.
Вся работа доступна по Ссылке