Система факторів підвищення конкурентоспроможності регіонів
Конкурентоспроможність регіону, як і інші економічні категорії, зазнає впливу певних факторів, що є передумовами її підвищення. Тому для всебічного дослідження та визначення економічних засад підвищення конкурентоспроможності регіону необхідно здійснити аналіз факторів впливу на неї. Визначення факторів необхідне для виявлення напрямів та шляхів впливу на конкурентоспроможність органами влади, формування системи показників для оцінки конкурентоспроможності, визначення засобів її підвищення.
Фактори конкурентоспроможності регіонів відрізняються напрямом та рівнем впливу, походженням та можливістю управління, тому виникає необхідність їх класифікації. На сьогодні відсутня обґрунтована та загальновизнана класифікація факторів впливу на конкурентоспроможність регіону, що зумовлює підвищення актуальності дослідження.
Дослідженням факторів впливу на конкурентоспроможність регіону займалися В. С. Філонич, Т. О. Праченко, О. О. Носирєв, З. В. Герасимчук, Л. Л. Ковальська, Е. В. Павлиш, Н. Н. Мікрюкова, Л. С. Шеховцева, А. В. Андрєєв, О. Ю. Агафоненко та інші науковці.
Вченими було визначено поняття «фактор впливу на конкурентоспроможність регіону», розроблено класифікації факторів. Залишається недостатньо дослідженою сутність поняття «конкурентні переваги регіону» та їх взаємозв’язок з факторами.
Для дослідження факторів впливу на конкурентоспроможність регіону насамперед потрібно розтлумачити суть поняття «фактор». За «Великим тлумачним словником сучасної української мови», фактор − це умова, рушійна сила будь-якого процесу, явища; чинник [38]. В даному випадку − умова, рушійна сила конкурентоспроможності регіону.
Л. Шеховцева визначає фактор конкурентоспроможності регіону як здатність створювати умови для стійкого розвитку території шляхом стимулювання і впливу на окремі аспекти конкурентоспроможності [22]. Вважаємо, що автор розглядає поняття «фактор» однобоко − лише як позитивний, стимулюючий вплив, не враховуючи фактори негативного впливу.
Вся работа доступна по Ссылке