Удосконалення організаційної структури ризик-менеджменту в банках
Системний підхід до управління ризиками передбачає реалізацію стратегії та виконання окремих процедур управління в рамках системи взаємозв'язаних процесів: формування нового управлінського середовища та процедури ризик-менеджменту.
Формування нового управлінського середовища передбачає перетворення організаційної структури банку для визначення нових обов'язків усіх рівнів банку. Поняття управлінського середовища з позиції ризик-менеджменту можна визначити як ставлення до даного процесу вищого керівництва банку, що виявляється в послідовних діях у сфері активного захисту фінансових ресурсів компанії від зовнішніх і внутрішніх факторів ризику.
Для банківського бізнесу вкрай важливо, щоб структури корпоративного управління функціонували на основі принципу стримувань і противаг. Система взаємних обмежень передбачає контроль на всіх рівнях корпоративного управління:
- рада директорів — загальна відповідальність ради директорів у процесі менеджменту ризику;
- головне управління — забезпечує комплексне керування як підрозділом, що генерує ризики, так і структурою ризик-менеджменту, визначаючи достатність установлених процедур, а також фінансових і трудових ресурсів;
- середній управлінський рівень — визначається персонал, який відповідає за проведення конкретних заходів менеджменту ризику. Для підвищення ефективності керівного процесу стратегію ризик-менеджменту банку необхідно доводити до зведення менеджерів всіх рівнів, аж до нижчої виконавчої ланки.
Метою встановлення процедур управління ризиком є розподіл прав і обов'язків між різними учасниками процесу менеджменту ризику, а також визначення набору конкретних дій відповідно до стратегії управління ризиком. У більшості праць, присвячених дослідженню ризиків, розв’язується проблема формалізації процесу управління, проте лише в небагатьох з них розглядається власне стандартизація управління ризиком за допомогою встановлення процедур менеджменту ризику. Стандарти організації процесу менеджменту ризику є основою для планування організаційних заходів щодо управління ризиком. Розроблення можливих стандартів базується на визначенні менеджменту ризику, а отже, на наше переконання, банки повинні групувати стандарти менеджменту ризику за трьома категоріями: управління, вимірювання, нагляд. Розглянемо їх докладніше.
Вся работа доступна по Ссылке