Обґрунтування вибору механізмів фінансування житлового будівництва на основі соціологічного дослідження
В економічних дослідженнях використовуються різні методологічні підходи до оцінки діяльності інструментів фінансового забезпечення житлового будівництва. Існуючі методи прийнято поділяти на дві групи [234, С. 76]: методи опосередкованого вивчення діяльності існуючих механізмів фінансування житлового будівництва і методи безпосереднього дослідження цієї проблеми. До першої групи відносять такі методи, як статистичний, економічний, порівняльний аналіз та інші, які можуть бути застосовані одним чи кількома висококваліфікованими дослідниками і за допомогою яких можна отримати необхідні результати за відносно короткий проміжок часу.
До другої групи методів відносять соціологічні методи. Метою соціологічних досліджень є отримання певної інформації про те чи інше явище, процес, б’єкт. Різновидом соціологічного дослідження є експертне дослідження, в ході якого респондентами виступає особлива категорія людей – експерти (лат. expertus – досвідчений) – компетентні особи, які володіють ґрунтовними знаннями про предмет чи об’єкт дослідження.
Експертне дослідження, зазвичай, носить вибірковий характер внаслідок того, що навіть у разі надання запиту всій сукупності осіб, результати будуть отримані лише від частки респондентів. Основним документом, який забезпечує збір інформації від певного кола осіб, що можуть оцінити певний б’єкт або явище відповідно до свого фаху або за іншими критеріями є опитувальний лист (анкета). Анкетування може проводитися перед впровадженням будь-якої економічної системи чи окремих механізмів господарювання з метою виявлення того, наскільки доцільними і ефективними можуть стати ті чи інші механізми залучення інвестицій, форми і методи управління, економічного стимулювання тощо.
Особливість експертного дослідження полягає в тому, що воно передбачає компетентну участь експертів в аналізі та розв’язанні проблем дослідження, а також [39, С. 487–488]:
кількість опитуваних – кількість опитуваних завжди менша, ніж при інших масових дослідженнях;
якість опитуваних – кругозір опитуваних, рівень їх кваліфікації, знання у спеціальній сфері у них значно вищі, у порівнянні із звичайними респондентами;
тип і обсяг інформації – експертне опитування проводиться з метою отримання знань, яких ще немає; отримані від експертів знання відносяться до спеціальних наукових знань;
типовість даних – в експертному опитуванні дослідник дорожить саме унікальністю практичних чи гуманітарних знань експерта, їх глибиною, неповторністю;
програмна функція – експертне опитування проводиться дослідником для того, щоб розібратися у новій для себе сфері.
Вся работа доступна по Ссылке