Теоретичні основи формування механізмів розвитку ринку сільськогосподарської продукції
З’ясування теоретичний основ формування ринку продукції виноградарства зумовлює необхідність пояснення економічного змісту поняття ринку та його ролі в соціально-економічному житті суспільства.
Поняття ринку є досить вагомим досягнення людства, що формувалося протягом всього періоду його розвитку. Його виникнення датується п’ятим тисячоліттям до нашої ери внаслідок розвитку товарного виробництва та обміну. Проте перші спроби наукового трактування поняття ринку були зроблені у ХVIIІ столітті в працях класиків політичної економії А. Сміта та Д. Рікардо. Тут ринок відносили до зовнішніх, поверхневих явищ ринкової економіки та використовували його для характеристики ринкового попиту, тому чіткого трактування це поняття не знайшло [163, с.166].
Як економічно обумовлене явище ринок явився результатом товарного виробництва. Наслідком суспільного поділу праці було відокремлення товаровиробників, що, в свою чергу, зумовило необхідність формування ринку як місця обміну суспільних благ. Виникла спеціалізація товаровиробників на виробництві певного виду товару, що призвело до необхідності обміну результатами праці, яка стала вже товаром. Таким чином, можна відмітити, що ринок формувався відповідно до розвитку товарного виробництва.
Поняття ринку є складним та багатогранним. На думку українського мовознавця Коваль А.П. воно перейнято від германського "ринг" [112]. В нашу мову це слово прийшло із польської від слова rynek та від чеського rynk зі значенням «коло, міська площа» [293]. В англійській мові market означає зібрання людей для купівлі та продажу, а також публічне місце. Це слово запозичене з французького marche та латинського mercatus (подібно до італійського mercato та іспанського mercado) [235].
Історія використання такого інституту, як «ринок», формувалася протягом багатьох століть під впливом прородньо-господарських процесів. З початку ХІІ ст. у великих містах проходили постійні ярмарки, тому поняття «ринок» застосовують у значенні «район торгівлі». Результатом цього є формулювання у науковій французькій літературі економістом Антуаном-Огюстеном Курно першого визначення поняття «ринку» як «...будь-який район, у якому відносини покупців і продавців настільки вільні, що ціни на ті самі товари мають тенденцію легко і швидко вимірюватися» [92, с.255]. Тут ринок зображується з точки зору важливості розвитку взаємодії суб’єктів, що на ньому функціонують.
Вся работа доступна по Ссылке