Методичні аспекти оцінки функціонування ринку продукції виноградарства
На сьогодні ринок продукції виноградарства характеризується зниженням темпів створення його інфраструктури, що змогла б налагодити зниження витрат на виготовлення продукції, покращити її якість, допомогти у встановленні цін на ринку тощо. Наявні проблеми ще більше ускладнюються внаслідок того, що не створена мережа посередницьких структур, які б на конкурентній основі сприяли збуту продукції за вигідною ціною та відсутня ринкова інформація [111, 131].
Структура господарюючих суб'єктів ринку продукції виноградарства є наступною (рис. 1.5).
В Україні структура ринку продукції виноградарства під час його формування та розвитку склалася доволі різноманітною, зокрема за розмірами господарств, організаційно-правовим формами тощо. У зв'язку з цим виробничий сектор виноградарства, який по суті постачає на ринок сировину для переробки, представлений різними за масштабами, сферою діяльності та спеціалізацією господарствами [273]. У сфері заготівлі та переробки винограду функціонує значна кількість підприємств, одні з яких виконують виключно посередницькі функції, формуючи партії продукції для переробки від різних постачальників, інші - поєднують заготівлю, зберігання й переробку, а масштабні комплекси ще й виготовлення та розсадництво.
Первинною ланкою інфраструктури ринку продукції виноградарства можна назвати місцеві (локальні) ринки, заклади фірмової, дрібнооптової та роздрібної торгівлі, наявність договорів з якими зменшує витрати на транспортування, зберігання та організацію торгівлі. Зацікавленість в таких договорах проявляється у невеликих за розмірами виноградарських підприємствах.
Вся работа доступна по Ссылке