Ефективність виробництва продукції виноградарства в регіоні
На сьогоднішній день АПК загалом, та виноградарство як його складова, викликають безліч дискусій через зростання ціни на продукцію його виробництва та переробки, погіршення її якості, і, що зовсім не є характерним для України, нестачу її обсягів. Всі ці питання потребують значної уваги і як з боку держави, так і з боку товаровиробників різної форми власності. Проте в останні роки ефективність як економічна категорія має практичне застосування у всіх сферах людської діяльності таких, як економіка, політика, наука, техніка та інше. У смисловому відношенні ефективність пов'язується з продуктивністю певної дії та з її ощадливістю (мінімальністю втрат при її здійсненні). Одна результативність не в змозі усебічно охарактеризувати ефективність, оскільки може бути досягнутий результат, але не найкращий. Економічність також не характеризує ефективність, оскільки можуть бути мінімальні витрати при невисоких результатах. Тому під ефективністю розуміється рівень (міра) результативності роботи або дії в співставленні із понесеними витратами.
У найзагальнішому вигляді ефективність означає результативність господарської діяльності, співвідношення між досягнутими результатами і витратами живої і матеріалізованої праці. Ступінь ефективності показує досягнення продуктивних сил і являється визначальним фактором економічного розвитку. Таким чином, показник ефективності дає уявлення про те, якою ціною підприємство отримує прибуток, тобто співставлення корисного результату із витратами на його отримання. Зіставлення витрат і результатів використовується в практиці для обґрунтування господарських рішень на підприємствах, що працюють у сучасній ринковій економіці [105].
За визначенням Покропивного С.Ф. «ефективність виробництва уявляє собою комплексну оцінку кінцевих результатів використання прийомів виробництва та виробничої сили за певний проміжок часу» [193].
На наш погляд, логічним є визначення сутності ефективності, оскільки це обумовлює правильність побудови системи вимірювання та виділення резервів її збільшення. Найголовнішим при цьому є дослідження умов ринку та забезпечення конкурентоспроможності. Мета виробництва полягає в підвищенні його ефективності, а не в збільшенні абсолютного ефекту, хоча ця точка зору є спірною. Необхідно розвивати ефективне виробництво конкурентоздатної продукції [77].
Вся работа доступна по Ссылке