Публічна та приватна сфера розгортання рекламних практик
Як зазначалося в попередніх розділах (розділ 1), сучасні рекламні практики мають всепроникаючу сутність, коли навіть важко виявити той фрагмент соціального простору, де реклама була б відсутня.
Та все-таки виокремлення публічного чи приватного, це власне повернення до проблематики колективного і індивідуального, а також звернення до сфери громадського (як правило з наявністю значущості) та повсякденного (з ознаками меншовартості) дозволяють представити особливості прояву рекламних практик в зазначених площинах. Хоча сучасні тенденції в соціологічних дослідженнях (про що буде йтися далі) показують схильність дослідників не розмежовувати цей простір.
Приватне у свою чергу перетинається з повсякденним, але одночасно вміщує щось більше. Адже приватне це поєднання повсякденного і святкового, хоча останнє є також представлене і в публічному просторі. Під повсякденністю звикле розуміють будні, з характерними для них ознаками: сталим рутинним порядком, що супроводжується нудьгою та розміреністю. Протилежним до повсякденності виступає свято, з атрибутами особливості, яскравості. Реклама ж здатна поєднувати і те і інше, зоднієї сторони складає частину буденності, зіншої театральністю, новизною, кольорами дозволяє вносити відчуття свята, будучи частиної публічної сфери одночасно проникає і в приватний простір. Розглянемо більш детально наукові підходи до цих сфер.
У межах філософського підходу до вивчення повсякденності виокремлюють об’єктивний та суб’єктивний ракурси, що протиставляють повсякденне іншим, неповсякденним, моментам та сферам життя. Повсякденному характерна повторюваність, що перетворюється на циклічність, а іноді й на ритмічність часу і подієвого наповнення повсякденного існування. Частотність, що тяжіє до постійності, проявляється у так званому режимі дня, що складається із загальних моментів: пробудження, ранкового туалету, їжі, шляху кудись у зовнішній стосовно дому світ, знаходження на роботі або іншому публічному місці, повернення додому, приготування їжі, тощо. На подібну частотність впливають ритми природно-суспільного часу (тижневі, сезонні тощо) та умови соціально-природних просторів – сімейного, професійного, політичного і інших.
Вся работа доступна по Ссылке