Оптимізація міжособистісної взаємодії учнів у туристсько-краєзнавчій діяльності
Під оптимізацією міжособистісної взаємодії учнів у ТКД ми розуміємо організаційно-педагогічне забезпечення функціонування цілісного ТКЦ як спеціально організованого виховного процесу, що включає відповідну фахову підготовку педагогічних працівників, діагностування рівня культури гуртківців й формулювання мети, планування та реалізацію на практиці спеціально організованої діяльності (міжособистісної взаємодії), контроль і регулювання відносин, а також аналіз результатів експерименту та узагальнення висновків.
Результати проведеного аналізу теоретичних положень проблеми виховання культури міжособистісної взаємодії, зокрема підходів С.Карпенчук [67], узагальнення практики ЗОШ МОНмолодьспорту України щодо сучасних підходів до формування особистості учнів основної школи підтверджують необхідність подальшого удосконалення процесу виховання морально-етичних якостей учнів. За результатами дослідження алгоритм виховання вказаних якостей учня можна подати у вигляді схеми (рис. 2.2).
Суть визначеної нами принципової схеми полягає, насамперед, у тому, щоб за допомогою комплексу традиційних та інноваційних методів, засобів і форм навчання й виховання, з врахуванням індивідуальних особливостей характеру, темпераменту, звичок, рівня загальної культури, схильностей та життєвого досвіду учнів здійснювати планомірний вплив на їхню свідомість та поведінку з метою формування відповідних морально-етичних установок, понять, принципів, ціннісних орієнтацій, що забезпечує в цілому умови для розвитку та підготовки їх до міжособистісної взаємодії.
Учені (З.Діхтяренко [45], Ю.Ключко [69], Д.Малков [108], О.Панагушина [128] та ін.) доводять, що ефективність будь-якого із видів виховного впливу (молодіжні організації, ігрова діяльність, сучасна музична субкультура, клубні об'єднання за місцем проживання, педагогічна система "клуб-бібліотека") на особистість школяра залежить від вибору та дотримання педагогом сприятливих педагогічних умов, які давали б можливість розкрити особистісні характеристики дитини та удосконалити окремі елементи культури учнів (розвинути інтереси, реалізувати потреби, удосконалити практичні вміння спілкування тощо).
Вся работа доступна по Ссылке