Методика дослідження юридичної особи як суб’єкта адміністративного делікту
Необхідною передумовою наукового дослідження проблем юридичної особи як суб’єкта адміністративного делікту є визначення методологічних засад його проведення. Для їх розроблення доцільно, перш за все, виходити із об’єкта дослідження. Оскільки таким об’єктом нами обрано суспільні відносини, які виникають у зв’язку з притягненням юридичної особи до адміністративної відповідальності за адміністративний делікт, то методологія його дослідження повинна враховувати, з одного боку, особливості адміністративного делікту, який є протиправним, винним (умисним або необережним), з невеликим ступенем суспільної небезпечності діянням (дією або бездіяльністю), за яке адміністративно-деліктним законодавством передбачено адміністративне стягнення. З іншого боку, визначення норм адміністративно-деліктного права, які б передбачали відповідальність юридичної особи за вчинення делікту слід досліджувати, враховуючи всю систему норм адміністративного права, виходячи з їх єдності, взаємозв’язку і взаємообумовленості.
При проведенні дослідження варто усвідомлювати, що суспільні відносини, які виникають під час притягнення юридичної особи до відповідальності за вчинення делікту, мають характерні особливості, які суттєво відрізняють їх від інших відносин, що складаються у сфері адміністративної відповідальності. Особливості притягнення юридичної особи до відповідальності за адміністративний делікт, а також специфіка їх правового регулювання у зарубіжних країнах континентальної Європи, обумовили необхідність дослідження проблем юридичної особи як суб’єкта адміністративного делікту, з метою розроблення певних пропозицій щодо запровадження цього інституту в нашій державі. Запровадження цього інституту є потребою часу для суспільства і держави, що й обумовило необхідність дослідження юридичної особи як суб’єкта адміністративного делікту, а також особливостей адміністративно-правової охорони суспільних відносин від суспільно небезпечних посягань юридичної особи в зарубіжних країнах.
На даний час норми адміністративно-деліктного права, за допомогою яких здійснюється охорона суспільних відносин від суспільно небезпечних посягань працівників, керівників, службових осіб юридичної особи, не утворюють окремого правового інституту, а входять до складу інституту “Адміністративна відповідальність”. Але, беручи до увагу специфіку адміністративно-правової охорони суспільних відносин, які виникають під час притягнення юридичної особи до відповідальності за законодавством зарубіжних країн, можна зробити припущення, що наукові дослідження проблем юридичної особи як суб’єкта адміністративного делікту, з часом приведуть до утворення самостійного інституту Особливої частини адміністративного права – “Адміністративні делікти юридичної особи”. Апріорі можна стверджувати, що цей інститут буде утворений шляхом виокремлення із інституту “Адміністративна відповідальність” групи адміністративно-правових норм, які передбачають загальні засади відповідальності за вчинення адміністративного делікту. Підставою для цього слугуватимуть розбіжності, які існують між суспільними відносинами, що виникають під час притягнення фізичних або юридичних осіб до відповідальності. Вирішення цього завдання має на лише теоретичне, а й практичне значення, оскільки повинно призвести до поліпшення адміністративно-правової охорони суспільних відносин від небезпечних посягань юридичної особи.
Вся работа доступна по Ссылке