Виховання соціальної спрямованості молоді у студентському середовищі як педагогічна проблема
Проблема виховання соціальної спрямованості студентської молоді визначена необхідністю загальнодержавного осмислення педагогічної дійсності як системи сучасних соціальних, педагогічних та соціологічних трансформацій з урахуванням важливості оцінки, характеру і міри відтворення соціальних уявлень молоді від минулого, сформованих під впливом християнства, культурних надбань, культурного досвіду до сьогодення.
Розгляд соціальної складової суспільства, середовища з позицій духовної й метафізичної концепцій репрезентовано в роботах російських світських богословів М. Бердяєва, С. Булгакова, В. Соловйова. Існування тісного взаємозв’язку між етичними цінностями і матеріальним добробутом суспільства доводили Е. Дюркгейм, М. Вебер.
Сучасні вітчизняні науковці: І. Зязюн, В. Лозова, О. Сухомлинська, Г. Троцко – досліджували зв’язок культури і соціальної сфери. Автори відзначали, що соціальна роль людини в традиційному середовищі здійснюється в контексті обов’язковості, але не прав особистості. Остання характеристика є особливістю демократичного устрою за певної економічної незалежності членів суспільства. Соціальна еволюція деформувала категоричність ідей залучення не тільки молоді, а й усього населення до державотворення.
Студентство в цьому контексті набуває особливого інтересу, позаяк його становище в соціумі як найбільш потенційно значущої рушійної сили залежить від ефективної взаємодії особистості й середовища. За моральним станом цієї соціальної групи можна говорити про стан молоді й суспільства в цілому. З іншого боку, студентство – це майбутнє держави, її духовна,
інтелектуальна проекція, що активізує дослідження виховання її соціальної спрямованості.
Суспільні проблеми взагалі переважно беруть свій першопочаток від молоді й в цьому, а відтак є молодіжними. Це означає, що дослідження молоді поза суспільством, середовищем загалом є абстрактним, неповним і багато в чому безглуздим. На цьому ґрунтується всебічне осмислення, що ніяких проблем молоді не існує, а є проблеми суспільства, і їх потрібно вирішувати [212, с. 31].
Вся работа доступна по Ссылке