Культурні традиції як засіб реалізації виховної функції сучасної японської сім’ї
Існування сім'ї реалізується через її функції, які є «способом виявлення активності, життєдіяльності сім'ї та її членів [с. 42, 173]». Вказане функціонування пов’язане як з потребами суспільства в сім'ї, так і з потребами індивідів належати до сім'ї як до групи. Це зумовлює сучасний погляд на сім'ю, який об'єднує два основних підходи: аналіз сім'ї як соціального інституту (дослідження її ролі, функцій та механізмів взаємодії з іншими інститутами суспільства), та вивчення сім'ї як малої групи (розгляд характеру стосунків між її членами). З огляду на тему цієї частини роботи доцільно інтегрувати аспекти обох підходів.
Реєстри функцій, які пропонуються дослідниками–прихильниками різних підходів до вивчення питання дещо різняться між собою, проте вчені одностайні в тому, що однією з головних є виховна функція сім'ї. У порівнянні з іншими (репродуктивною, господарсько-побутовою, дозвіллєвою, емоційною та ін.), виховна функція має наскрізний комплексний характер і практично пов’язана з кожною з них, оскільки інтеріоризація як «процес формування внутрішніх структур людської психіки через засвоєння зовнішньої соціальної поведінки [65]» – суспільних норм, культурних цінностей, досвіду стосується всіх сфер сімейної діяльності. Якщо розглядати цей процес в рамках японської сім'ї, то природно і найбільш ефективно він реалізується шляхом морально-етичного, естетичного, трудового, екологічного виховання та формування в дитини здорового способу життя. Зазначені види виховного впливу нерозривно пов’язані між собою і в Японії наших часів мають свій прояв в особливостях міжособистісних стосунків, у ставленні дитини до навчального процесу, до праці, в участі у святах і релігійних обрядах, в аматорській творчості, яка представлена національними мистецтвами (ікебана, ритуал чайної церемонії, віршування, ієрогліфіка, бойові мистецтва тощо), тобто, в тих явищах, які загальновизнано вважаються культурними традиціями країни, аналіз форм і сутностей котрих вже знайшов своє висвітлення у відповідній частині нашого дослідження.
Вся работа доступна по Ссылке