Аналіз конкурентоспроможності ЗАТ «Харківський плитковий завод»
Для оцінки конкурентоспроможності підприємства скористаємося методом радара конкурентоспроможності. Початковим етапом проведення аналізу є визначення конкурентів підприємства. Для цього візьмемо найбільших конкурентів для ЗАТ «ХПЗ»: ТОВ «Атем», ЗАТ «Зевс Кераміка», ЗАТ «Інтеркерам», яких було визначено на підставі аналізу конкурентної карти ринку (табл. 2.7). Ці підприємства становлять найбільшу загрозу ЗАТ «ХПЗ».
Наступним етапом використання даної методики є визначення тих сфер діяльності підприємства, які зможуть найбільш повно відобразити його конкурентну позицію на сьогоднішній день. На нашу думку, для найбільш повного аналізу підприємств необхідно розглянути наступні напрямки їх роботи: конкурентоспроможність продукції,
ефективність маркетингової діяльності, організаційна структура та ефективність менеджменту, виробничий потенціал, імідж підприємства, фінансовий стан підприємства.
Для кожного з напрямків аналізу визначається набір показників, здатних відобразити рівень даного напрямку діяльності як ЗАТ «ХПЗ», так і підприємств-конкурентів. Кожен з визначених показників використовується для визначення інтегрального показника за кожним напрямом. Слід зазначити, що вагомість кожного з показників не однакова, тому для визначення вагомості скористаємося думкою експертів (додаток А). Експертами в даному випадку виступають робітники всіх служб підприємства, що дасть можливість отримання найбільш об’єктивних показників.
Складність даного методу полягає у складності збору інформації про конкурентів. При накопиченні інформації були використані наступні джерела: контрагенти підприємств (постачальники, клієнти), виставки та ярмарки на яких представлена продукція конкурентів, рекламна інформація, інформація друкованих та електронних видань, статистична інформація, фінансова звітність, призначена для оприлюднення, інформація, накопичена робітниками підприємства, та інше.
1. Конкурентоспроможність продукції. Кожен товаровиробник, для того, щоб об’єктивно оцінити конкурентоспроможність товару, повинен використовувати ті ж критерії, якими оперує споживач. Отже, необхідно визначити перелік параметрів, важливих з точки зору споживача.
Джерелом інформації в даному випадку є відвідування виставок продукції конкурентів, відгуки споживачів, інформація про продукцію у ЗМІ (в тому числі реклама продукції).
Серед параметрів конкурентоспроможності продукції виділяють технічні параметри, які є характеристиками технічних та фізичних властивостей продукції, оцінка яких не викликає особливої складності, та економічні параметри, що визначають рівень витрат на виробництво та ціну споживання через витрати на покупку, обслуговування, споживання, утилізацію товару, оцінку яких проводимо шляхом опитування експертів.
Оцінка проводиться за 10 бальною шкалою. При проведенні оцінки за еталонне значення візьмемо значення найкращого показника, яке було досягнуте на даному ринку.
Вся работа доступна по Ссылке