Вивчення короткочасної наочно-образної та слухової пам`яті
Результати вивчення рівню розвитку короткочасної наочно-образної та слухової пам`яті учнів 10-х класів за допомогою методик “КНОП-1” та “Оперативна пам`ять” представлено в табл. 9-10.
Середні значення коефіцієнту наочно-образної пам`яті складають:
- у хлопчиків 10-в класу – 0,6578;
- у дівчаток 10-в класу – 0,7109;
- у хлопчиків 10-г класу – 0,7294;
- у дівчаток 10-г класу – 0,5883;
- у учнів 10-в класу в цілому – 0,6755;
- у учнів 10-г класу в цілому – 0,6965.
Як бачимо, серед учнів економічного класу більш високі показники рівню розвитку наочно-образної пам`яті отримали дівчата, а серед учнів екологічного класу – хлопці. В цілому ж наочно-образна пам`ять є краще розвиненою у учнів екологічного класу, що частково співвідноситься з результатами, що були отримані за “Тестом квадратів”.
Середні показники розвитку оперативної слухової пам`яті на цифри та безглузді склади складають відповідно:
- у хлопчиків 10-в класу – 2,85 та 3,15;
- у дівчаток 10-в класу – 4,2 та 3,5;
- у хлопчиків 10-г класу – 3,22 та 2,78;
- у дівчаток 10-г класу – 4,0 та 3,57;
- у учнів 10-в класу в цілому – 3,3 та 3,27;
- у учнів 10-г класу в цілому – 3,4 та 2,93.
Як бачимо, рівень розвитку оперативної слухової пам`яті взагалі вищий у учнів жіночої статі; при цьому у дівчат слухова короткочасна пам`ять на цифри є більш розвиненою, ніж слухова короткочасна пам`ять на безглузді склади. У учнів же чоловічої статі такої чіткої закономірності немає: у хлопчиків з економічного класу більш розвиненою є короткочасна слухова пам`ять на безглузді склади, а у хлопчиків з екологічного класу – на цифри.
Пояснити це достатньо парадоксальне явище можна, на наш погляд, тим, що учні економічного класу на утримання в пам`яті вербального стимульного матеріалу повинні затрачувати більші зусилля, ніж на запам`ятовування цифр, і тому змушені бути більш уважними, зосередженими, зібраними саме тоді, коли працюють з ним, а всі ці параметри сприяють кращому протіканню процесів запам`ятовування та відтворення. Учні ж, які навчаються в екологічному класі, мають протилежну ситуацію.
Вся работа доступна по Ссылке