Методичні рекомендації щодо профілактичної роботи соціального працівника з батьками щодо зміцнення сім’ї
Для попередження можливої дистантності сімей, батьківсько-дитячих конфліктів і непорозумінь потрібна спеціальна робота педагогічних працівників щодо показу зразку ідеальної сім’ї, батьківсько-дитячих стосунків, формування усвідомленого батьківства і відповідальності за дітей. Це можливо через просвітницьку роботу з батьками та індиві¬дуальну роботу психологів, соціальних педагогів. У дослідженнях ідеальну сім’ю назива¬ють ще здоровою, нормальною, благополучною, функціональною.
У такій сім’ї повинно бути: співтовариство, взаємна повага і любов дітей і батьків один до одного, рівні права, повага до звичаїв, етнічних традицій, співпраця, довіра, добровільний розподіл ролей.
У благополучних сім’ях батьки повинні пам’ятати, що дитина:
• це жива істота, яка розвивається під впливом спадкових факторів,
але перетворюється на особистість тільки в соціальному середовищі і при
цьому здатна до саморозвитку;
• у дитині із самого початку закладено добро;
• кожна дитина є унікальною;
• права дитини захищені законом;
Ще в таких сім’ях повинна бути присутньою можливість висловлювати всі свої почуття. У такій родині кожен член сім’ї є визнаним, цінним; у кожного члена сім’ї є можливість вибору; тут існують ритуали і звичаї для виявлення родинних почуттів; відкрита прихильність членів сім’ї один до одного; не покидає їх і почуття гумору, ігри, жарти; у них чіткі, зрозумілі очікування щодо один до одного; вони мають спільні цінності, а їх вчинки відповідають їх цінностям; у таких сім’ях зберігаються природні стосунки, наявність емпатії і пряме спілкування в сім’ї; ця сім’я дає «корені» і «крила»; вона здатна самостійно виконувати свої функції.
Також в цих сім’ях не повинно становити виключення :
• усвідомлене батьківство, материнство;
• ставлення батьків до дітей як до соціально бажаних;
• самобутність сім’ї;
• розвиток особистості кожного члена сім’ї;
• системність і спільність;
• міцність, унікальність (неповторність);
• духовність і довіра;
• координація і кооперація, раціональні способи розв’язання всіх проблем;
• вміння жити в злагоді;
• емоційна безпека;
• дисципліна в сім’ї;
• фізична безпека;
• любов до дитини;
• турбота батьків про себе;
• участь батьків у житті дитини.
Вся работа доступна по Ссылке