У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Еволюція функцій менеджменту та їх сучасні ознаки

     

      З розвитком і поглибленням взаємозв'язків і взаємозалежностей між краї-нами, посиленням міжнародного характеру господарської діяльності значною мі-рою пов'язані і сучасні тенденції світового менеджменту. Вслід за переходом бі-льшості постіндустріальних країн до відкритої економіки, стрімким зростанням ролі транснаціональних корпорацій у світовій економіці, розвитком міжнародного підприємництва розвивалася й інтернаціоналізація управління. Це викликало ба-гато нових питань в управлінській теорії та практиці. Найважливіші з них: що є спільного і відмінного в управлінні в різних країнах; які закономірності, форми, методи управління є універсальними, а які діють в діапазоні конкретних умов різ-них держав; як найкращим чином виконати функції управління в зовнішньоеко-номічній діяльності; в чому полягають особливості національного стилю в управ-лінні, в організаційній поведінці; наскільки ці особливості важливі для досягнен-ня бажаних результатів; як іноземцям швидше пристосуватися до національного місцевого середовища; як максимально використати світові ресурси і переваги міжнародної взаємодії для досягнення максимального ефекту своєї діяльності? Це виключно нові питання, які поставила перед управлінцями реальна практика в кі-нці XX століття, в епоху глобалізації, вирішити які можна лише за умови форму-вання якісно нової системи управління, адекватної вимогам глобальної ефектив-ності бізнесу, – системи міжнародного менеджменту [208, с.35, 36].

      Проблема функцій менеджменту є однією з центральних з часу його вини-кнення як самостійної науки. Як зазначає В. І. Рикунов, «ефективна управлінська діяльність багато в чому залежить від правильного розуміння функцій управління, їх місця, складу, змісту. У зв'язку з цим проблема функцій справедливо вважаєть-ся однією з найбільш важливих і актуальних проблем науки управління» [270]. До вивчення даної проблеми, судячи з публікацій, поряд з економістами мають без-посереднє відношення і психологи, і соціологи, і юристи, які під різними ракур-сами досліджують функції менеджменту. Разом з тим до цього часу ще не склала-ся повна і цілісна картина щодо управлінських функцій, їх особливостей, змісту і складу.

      Дослідження функцій управління як основних категорій технології менедж-менту підприємств взагалі і акціонерних товариств зокрема знайшли своє відо-браження у працях багатьох вчених1. Проте теоретико-методологічні та практичні аспекти функціонального підходу до міжнародного, глобального менеджменту ще недостатньо досліджені та розроблені. Нерозв’язаність багатьох проблем значною мірою пов’язана із специфікою і різноманітністю видів діяльності корпорацій, що безпосередньо пов’язані з її виходом на зовнішні ринки, у зовнішнє міжнародне середовище, що потребує адаптації. Практика управління така ж стара, як і людське суспільство. Саме з цієї причини неможливо точно визначити час виникнення перших елементів управ-ління. Можна лише будувати різного роду припущення, засновані на більш-менш достовірних думках і відомостях.

      Технологія управління корпораціями є безперервним, динамічним, послі-довним, стійким, мінливим, цілеспрямованим процесом, який має циклічний ха-рактер. Вона формується завдяки безперервному перебігу функцій менеджменту, кожна з яких є складовою цього процесу.

      Функції управління являють собою складові частини складного і необхід-ного процесу – процесу управління. М.Х. Мескон, М. Альберт, Ф. Хедоурі відмі-чають, що більшість експертів у галузі управління сприймають наступне його ви-значення: управління – це процес планування, організації, мотивації і контролю, необхідний для постановки та досягнення цілей організації [204]. Функції управ-ління або менеджменту характеризують той або інший напрям активності взаємо-дії об'єкта і суб'єкта системи управління (переважно дії суб'єкта на об'єкт). Вони займають одне з провідних місць в управлінській діяльності. Впродовж історії управління діяльністю розвивалося від управління по інтуїції до раціонального, логічного, науково обґрунтованого процесу.

      Проте, не зважаючи на отримання наукової обґрунтованості повної ясності в наборі функцій, їх змісту, характеру та взаємозв'язку з іншими елементами управлінського процесу до теперішнього часу не існує. Більше того, по мірі ускладнення процесу управління в умовах глобалізації, інформатизації та поси-лення конкуренції перед наукою постають нові, все більш складні питання, що вимагають нових відповідей відповідно до реалій сучасного управління. Пробле-ма дослідження функцій управління в сучасних умовах є однією з найбільш акту-альних, суперечливих і трудомістких [61].

      Спеціалісти з теорії управління виділяють різні функції, а також їх різні класифікаційні критерії. Під функцією менеджменту традиційно розуміють конк-ретний вид управлінської діяльності, що здійснюється спеціальними прийомами та способами, а також відповідну організацію робіт.

      Вся работа доступна по Ссылке

     

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.