У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Використання дескриптивної формалізації в ідентифікації предметної області управління інноваційним розвитком підприємства

     

      Методологія управління інноваційним розвитком підприємства є скла-дною системою, тому в її формалізації не можна обмежуватися лише логіч-ною формалізацією. Відповідно до визначених у підрозділі 3.1 передумов формалізації управління інноваційним розвитком підприємства одним із ви-дів формалізації, які слід застосовувати у формальному аспекті методології управління інноваційним розвитком підприємства є дескриптивна формалі-зація. Питання дескриптивного формального опису управління інноваційним розвитком підприємства є важливим напрямом дослідження в межах гносео-логічного рівня методології управління інноваційним розвитком підприємст-ва, оскільки саме дескриптивна формалізація дає змогу описати предметну область управління якісною зміною стану підприємства за допомогою сукуп-ності понять та побудувати формальні наукові пояснення інноваційного роз-витку.

      Необхідність використання дескриптивної формалізації в ідентифікації предметної області управління інноваційним розвитком підприємства пов’язана з відсутністю термінологічної єдності у використанні поняття "управління інноваційним розвитком підприємства", невизначеністю меж те-рмінології в області управління інноваційним розвитком підприємства, про які йшла мова у підрозділі 1.3 роботи, що загалом означає відсутність чітких меж предметної області управління інноваційним розвитком підприємства.

      Дескриптивна формалізація спрямована на визначення або "ідентифі-кацію" предметної області управління інноваційним розвитком підприємства. На жаль, значна кількість питань щодо ідентифікації предметної області управління інноваційним розвитком підприємства залишається на сьогодні відкритою. Огляд наукових праць стосовно аналізу предметної області [89, 341, 497, 605] та ідентифікації різних об’єктів [132, 302, 481, 580] дозволяє стверджувати, що нині існують теоретичні підстави для використання де-скриптивної формалізації в ідентифікації предметної області управління ін-новаційним розвитком підприємства. Проте вирішення завдання ідентифікації предметної області управління інноваційним розвитком під-приємства виявилося достатньо складним, ємним та багаторівневим, оскільки включає множину часткових завдань, до яких можна віднести визначення:

      об’єктів ідентифікації предметної області управління інноваційним ро-звитком підприємства та її контексту;

      методів, прийнятних до застосування в ідентифікації предметної облас-ті управлінні інноваційним розвитком підприємства;

      підходів до моделювання предметної області управлінні інноваційним розвитком підприємства;

      послідовності ідентифікації предметної області управління інновацій-ним розвитком підприємства.

      У межах одного дослідження не є можливим навести детальне вирі-шення кожного з наведених часткових завдань. Крім того, невирішеними є завдання про ідентифікацію предметної області і в інших наукових напрямах досліджень, адже нині відсутнє навіть загальновизнане формальне й змістове визначення поняття предметної областіі, про що стверджують, наприклад, Г. Востров, Є. Малахов і К. Корнілова [89], які зазначають, що прийнято вважати, що поняття предметної області не може бути формалізоване як пер-винне поняття, а відсутність конструктивного визначення поняття предмет-ної області істотно стримує розвиток математичної теорії інформаційних си-стем і інформаційних технологій. Розвиток поняття "предметна область" від-бувається в теорії інформації [89], у межах якої створюються методи моделювання предметної області в інформаційних системах. Чітке обґрунту-вання поняття "предметна область" має сприяти адекватному відображенню інформації про систему. Визначення предметної області як частини реально-го світу надане О.І. Ерліхом і Д.Г. Христьяновським. Автори зазначають, що розгляд предметної області як частини реального світу не дозволяє побудува-ти її прийнятне визначення ні зі змістової, ні з формальної точки зору [605].

      Об’єктом ідентифікації в межах виконуваного дослідження є предметна область управління інноваційним розвитком підприємства та її контекст. Предметна область – область об'єктів, універсум міркування, універсум роз-гляду, або просто універсум, клас (множина) об'єктів, що розглядаються в межах певного контексту [497]. Під контекстом слід розуміти окреме мірку-вання або фразу, що виражає його, або сукупність фраз, фрагмент наукової теорії або теорію в цілому. Предметна область називається також універсаль-ною множиною, протиставляється в логіці й теорії множин так званій порож-ній множині (класу, області), що не містить жодного предмета даного виду і що є її доповненням. Загальноприйняте уявлення розуміння предметної обла-сті визначає її як фіксовану область об'єкта (згідно з яким, наприклад, в теорії чисел доповненням до множини парних чисел є безліч непарних чисел, а зо-всім не "безліч всіх мислимих об'єктів, що не є парними числами". С.В. Мальцева [341] зазначає, що предметна область є одним з фундамента-льних понять у сучасних методологіях аналізу й проектування. Під предмет-ною галуззю дослідниця розуміє частину реального світу, що розглядається в межах певного контексту, який може задавати область знання, область еко-номічної діяльності – в широкому сенсі, а у вужчому – область дослідження, область діяльності підприємства, конкретного фахівця тощо [341, с. 18]. Саме поняття "предметна область" передбачає опис сукупності об'єктів, які є предметом деякої діяльності. О.І. Ерліх і Д.Г. Христьяновський [605] зазна-чають, що предметна область – це частина реального світу (клас або сукуп-ність класів реальних об'єктів), що підлягає модельному віддзеркаленню з метою її вивчення під певним кутом зору, який також входить у поняття предметної області. Модель предметної області – це певна теорія, в якій предметна область відображається у вигляді сукупності: базових структуро-ваних понять – базових модельних об'єктів і відношень між ними (законів); правил формування моделей об'єктів, які не зводяться до однієї з базових мо-делей, у вигляді спеціальних структур, що утворюються з базових понять; методів аналізу моделей, що забезпечують отримання відповідей на питання, що розглядаються цією теорією [605]. Модель предметної області управління інноваційним розвитком підприємства можна подати у вигляді двох частин: описової і функціональної [605]. Описова частина моделі предметної області управління інноваційним розвитком підприємства є сукупністю базових по-нять і відношень між ними, які визначено в межах моделі предметної області управління інноваційним розвитком підприємства. Функціональна частина моделі предметної області управління інноваційним розвитком підприємства містить прийняті в ній правила і способи маніпулювання моделями з метою вирішення завдань.

      Вся работа доступна по Ссылке

     

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.