У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Поняття і напрямки правоохоронної діяльності та її вплив на реалізацію прав громадян

     

      Як відомо, відповідно до ст. 1 Конституції Україна визначається в якості демократичної соціальної правової держави. Серед іншого, реалізація зазначених положень передбачає не лише проголошення й визнання (ст. 3 Основного Закону [1]) прав, свобод та інтересів людини і громадянина найвищою соціальною цінністю, але й державне гарантування та забезпечення їхньої реальності. Саме ця вихідна засада має як покладатись в основу організації, так і визначати зміст і спрямованість діяльності держави, її органів і посадових осіб. Вказане передбачає формування різнонаправленої багатоаспектної системи державної діяльності та створених з цією метою її інститутів щодо забезпечення інтересів людини, суспільства та держави в економічній, політичній, соціальній, духовно-культурній та інших сферах суспільних відносин. При цьому, окрему увагу необхідно звернути саме на правоохоронну діяльність, що має наскрізне значення й міжгалузевий характер, спрямовуючись на охорону й захист абсолютно усіх прав, свобод та інтересів людини і громадянина. Так, на думку Р. Я. Шая [184], важливим показником наявності в державі демократичного правового режиму є ефективність правоохоронної системи, функціональний зміст якої складає правоохоронна діяльність.

      Таким чином, правоохоронна діяльність виступає одним із ключових центральних напрямків державної діяльності, в рамках якого здійснюються запобігання й усунення порушень прав, свобод та інтересів людини і громадянина, а також інтересів суспільства і держави, забезпечуючи при цьому стабільність і сталість конституційного ладу, державного будівництва й суспільного розвитку. Адже саме за допомогою правоохоронної діяльності як певної системи інституцій та засобів можливо надати суспільним відносинам ознак стабільності, послідовності, динаміки та розвитку [185, с. 3]. Разом із тим, по відношенню до України наразі вже не є новою констатація відсутності узгодженої цілеспрямованої та послідовної державної політики у сфері правоохоронної діяльності, у тому числі через суперечливість її теоретико-методологічних засад, що виявляють неоднозначність розуміння сутності, напрямків й місця правоохоронної діяльності. Зазначимо, що теоретичні питання правоохоронної діяльності як явища правової дійсності раніше вже розглядались такими вченими як І. В. Бондаренко [186], В. М. Дубінчак [187], В. М. Зінченко [188], В. М. Кардаш [189], А. М. Кучук [190], І. В. Солов’євич [191], В. Г. Фатхутдінов [192; 193] та інші. Разом із тим, наукові праці названих вчених присвячені вивченню лише окремих проявів та ознак правоохоронної діяльності, у той же час не приділяючи належної уваги її багатоаспектності, різноплановості та динамічності. З огляду на це й в контексті вдосконалення системи охорони та захисту прав громадян вбачаються актуальними питання поняття, напрямків та значення правоохоронної діяльності.

      Передусім, відмітимо, що явище правоохоронної діяльності тісно пов’язане з іншими спорідненими поняттями, зокрема, такими як правоохоронна функція держави та правоохоронні органи. При цьому, визначення сутності та змісту феномену правоохоронної діяльності ускладнюється не лише відсутністю її комплексного законодавчого регулювання, але й правовою невизначеністю ані правоохоронної функції, ані поняття й системи правоохоронних органів. Більш того, у науковому плані залишається остаточно невирішеною низка принципових питань, наприклад, щодо прийнятності та доцільності співіснування і поєднання державної та недержавної правоохоронної діяльності, від вирішення чого безпосередньо залежатиме підхід до розуміння системи правоохоронних органів [194]. У свою чергу, вказане порушує не менш нагальне питання адекватності державної монополізації правоохоронної діяльності в умовах становлення демократичної соціальної правової держави та формування громадянського суспільства. Отже, вироблення узгодженої позиції з приводу сутності та значення правоохоронної діяльності неодмінно вимагає розкриття та співвідношення з нею суміжних явищ, у першу чергу, правоохоронної функції.

      Перманентна потреба гарантування й забезпечення встановленого правопорядку, прав, свобод та інтересів людини і громадянина, безпеки суспільства і держави цілком логічно зумовлює формування окремого правоохоронного напрямку в діяльності держави в цілісну правоохоронну функцію. На сьогодні існування самостійної правоохоронної функції держави, на відміну від радянських часів [195], сумніву вже не піддається, однак, все ще зберігається проблематика неоднозначного розуміння її сутності.

      Так, наприклад, В. І. Осадчий вважає, що правоохоронна функція − це гарантування функціонування суспільних відносин, врегульованих правом [196, с. 71]. У той же час, П. В. Онопенко правоохоронними функціями держави вважає об’єктивно зумовлені її охоронними правовими потребами і сутністю державної влади однорідні стійкі напрямки її діяльності із задоволення цих потреб [197, с. 5]. Інший вчений, І. П. Лавринчук зазначає, що правоохоронна функція передбачає охорону кожного члена суспільства від несправедливого поводження з боку інших осіб [198, с. 99]. З приводу усього вищевказаного маємо одразу констатувати недостатню конкретизацію у наведених визначеннях сутності правоохоронної функції, що майже не відображає специфіку правоохоронної діяльності як явища правової дійсності та наближається до загальнотеоретичного розуміння функції держави.

      Вся работа доступна по Ссылке

     

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.