У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Особливості адміністративної відповідальності в сфері захисту економічної конкуренції

     

      Різновидом адміністративного примусу, одним із самостійних засобів підтримання правопорядку і регулювання відносин, які виникають при вчиненні окремо визначених законодавством правопорушень, є адміністративна відповідальність [54].

      Зовнішньою формою адміністративної відповідальності, безумовно, є заходи державного примусу, що передбачені для порушника. Адміністративну відповідальність справедливо називають вимушеним заходом, який застосовується за умови, коли вичерпані всі інші заходи впливу, та який слід розцінювати як об’єктивну необхідність, зумовлену наявністю правопорушення [75].

      Відповідальність у сфері захисту економічної конкуренції, незважаючи на те, що вона є частиною інституту адміністративного права, має певний ряд своїх особливостей, як-то: можливість застосування до фізичних та юридичних осіб; різноманітніть заходів впливу (штраф, пеня, примусова реорганізація юридичної особи); своєрідна процедура провадження справ про порушення; суб’єкти застосування тощо. З метою підвищення правосвідомості та правової відповідальності, законодавство про захист економічної конкуренції забезпечує преференції для тих учасників конкуренції, поведінка яких на ринку відрізняється добросовісністю і, навпаки, передбачає жорстку відповідальність за нечесну і недобросовісну поведінку на ринку.

      Поняття, суб’єкти, особливості та інші актуальні питання адміністративної відповідальністі були об’єктом дослідження А.П. Альохіна [6, c. 269], Д.М. Бахраха [11, с. 326], В.К. Колпакова, О.В. Кузьменко, Н.В. Кізіма [56, с. 194–195; 55, с. 25-31; 47, с. 279], А.Б. Агапов [2, с. 87–88], В. С. Стефанюка [153, с. 6–9], Є.А. Котельникової [69, с. 168–169], Д.М. Лук’янця, Н.В. Хорощак та ін. [75; 159]. Проблемам відповідальності у сфері захисту економічної конкуренції були присвячені роботи Л.Р. Білої «Адміністративна відповідальність за порушення антимонопольного законодавства» [12], І.А. Шумила «Юридична відповідальність за порушення законодавства про захист конкуренції» [162] та ін.

      Однак, ми вважаємо за потрібне окреслити головні проблемні питання адміністративної відповідальності в сфері економічної конкуренції станом на сьогодні та запропонувати спосіб, у який їх можна вирішити. До того ж, як зазначає Д.М. Лук’янець [75, с. 220], дослідження в галузі адміністративної відповідальності покли¬кані не тільки вдосконалити її правове регулювання, а й дати можливість моделювати відносини адміністративної відповідальності в ході законопроектних робіт, і на цій підставі прогнозувати її ефек¬тивність.

      Досліджуючи правові засади захисту економічної конкуренції в Україні, О.О. Бакалінська [7, с. 167] акцентує увагу на тому, що одним з ефективних засобів забезпечення правомірної поведінки учасників конкурентних правовідносин стало запровадження адміністративної відповідальності за конкурентні правопорушення.

      Юридична відповідальність за порушення законодавства про захист економічної конкуренції є необхідним засобом забезпечення правоохоронної функції Закону України «Про захист економічної конкуренції» [122] та дотримання учасниками ринкових відносин, їхніми посадовими особами нормативних приписів щодо правомірної конкурентної поведінки. Саме це дозволило Д.М. Лук’янцю [75, с. 109–110], на прикладі законодавства про захист економічної конкуренції, виділити окремий різновид адміністративної відповідальності – спільну адміністративну відповідальність, при якій можливо притягнути до відповідальності за вчинення складного правопорушення (коли об’єктивна сторона правопорушення посадової особи не може існувати окремо від об’єктивної сторони правопору¬шення юридичної особи, і навпаки) одночасно суб’єктів господарювання та їх посадових осіб (керівників). При цьому, накладення штрафу на юридичну особу за порушення законодавства про захист економічної конкуренції не звільняє від адміністративної відповідальності його посадових осіб, керівників. І навпаки. Очевидно, що при спільній адміністративній відповідальності притягнення до адміністративної відповідальності поса¬дової особи неможливо окремо від притягнення до адміністративної відповідальності юридичної особи [75, с. 109–110].

      Підстави застосування адміністративної відповідальності в сфері захисту економічної конкуренції передбачені нормами Кодексу України про адміністративні правопорушення [51], Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» [121], Закону України «Про захист економічної конкуренції» [122] та ін. Відповідно до чинного Кодексу України про адміністратині правопорушення [51], адміністративними правопорушеннями в сфері конкуренції визнаються: недобросовісна конкуренція (стаття 1643), зловживання монопольним становищем (стаття 1661), неправомірні угоди між підприємцями (стаття 1662), дискримінація підприємців органами влади та управління (стаття 1663), порушення порядку подання інформації та виконання рішень Антимонопольного комітету України та його територіальних відділень (стаття 1664).

      Вся работа доступна по Ссылке

     

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.