У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Динаміка фінансування бюджетних програм місцевого рівня в Україні

     

      Однією з важливих проблем виконання бюджету в більшості країн світу є забезпечення ефективного використання бюджетних коштів. У розв’язанні проблем соціально-економічного розвиту адміністративної одиниці важливу роль відіграють місцеві бюджетні програми. Перехід до програмно-цільового планування місцевих бюджетів зумовив формування на всіх рівнях бюджетної системи багаточисельної кількості бюджетних програм, що не відрізнялися глибиною та якістю опрацювання, та не були забезпечені реальними фінансовими ресурсами, що призвело до їх невиконання.

      За даними Державної казначейської служби України, станом на 01.01.2012 р. в Україні було сформовано близько 850 бюджетних програм місцевого рівня, з яких 70% програм було профінансовано на 80-85%, 15% програм − 40-60%, а 10% програм взагалі не фінансувались [206].

      Так, у результаті перевірки виконання бюджетних програм місцевого рівня в 2009 р. виявлено, що з бюджетними правопорушеннями було використано кошти резервного фонду державного бюджету в сумі 199,6 млн. грн., у тому числі 175,2 млн. грн. виділено на цілі, не передбачені законодавством, з них 173,7 млн. грн. – на додаткові заходи, що забезпечують виконання бюджетних програм (функцій), призначення на які затверджено в Зведеному бюджеті. За рахунок цих коштів здійснювалось фінансування заходів уже існуючих бюджетних програм щодо підтримання в безпечному стані Чорнобильської АЕС і зони відчуження; забезпечення захисту прав та інтересів України під час урегулювання спорів, які розглядаються в юрисдикційних органах справ за участю іноземного суб’єкта та України; інформаційного та організаційного забезпечення участі України в міжнародних форумах, конференціях, виставках; централізованих заходів з імунопрофілактики тощо.

      Видатки за КПКВК 3501160 „Заходи щодо поступової компенсації громадянам втрат від знецінення грошових заощаджень”, затверджені законом про державний бюджет 2009 р. у сумі 250 млн. грн., впродовж року не проводилися, а в грудні розпорядженням від 13.12.2010 р. № 2259-р перерозподілені Урядом на надання кредитів за програмою КПКВК 3511600 „Виконання державою гарантійних зобов’язань за позичальників, що отримали кредити під державні гарантії” (493,4 млн. грн.) та збільшення видатків за КПКВК 3501180 „Обслуговування зовнішнього державного боргу” на 644 млн. грн. і КПКВК 3501170 „Обслуговування внутрішнього державного боргу” на 99,4 млн. грн. Таким чином, затверджена законом бюджетна програма взагалі не виконувалася і перерозподілена Урядом, а обсяг її призначень став додатковим ресурсом для інших програм [202].

      Виконання місцевих бюджетів у 2010 р. (без урахування видатків на обслуговування боргу, загальнодержавних видатків та резервного фонду) передбачалося за 744 бюджетними програмами з них у повному обсязі проведено видатки за 314 програмами на загальну суму 120 млрд. 201,3 млн. грн., що становить 79,2 % плану, менше запланованих обсягів проведено видатки за 411 програмами на суму 29 млрд. 737,9 млн. грн., або 19,6 %, взагалі не розпочато виконання 19 програм на суму 158,9 млн. грн. [202].

      Правовий аналіз рішень Кабінету Міністрів України, прийнятих на виконання бюджетних програм, засвідчив, що окремі з них не відповідають вимогам Бюджетного кодексу.

      Згідно з нормами частини четвертої статті 20 Бюджетного кодексу, відповідальним виконавцем бюджетної програми може бути головний розпорядник бюджетних коштів за бюджетними програмами, виконання яких забезпечується його апаратом, та/або розпорядник бюджетних коштів нижчого рівня, який виконує бюджетні програми в системі головного розпорядника. Крім цього, зазначеною нормою встановлено, що відповідальний виконавець бюджетних програм у процесі їх виконання забезпечує цільове та ефективне використання бюджетних коштів протягом усього строку реалізації відповідних бюджетних програм у межах визначених бюджетних призначень [21].

      Здійснені Рахунковою палатою впродовж 2011 р. і січня-березня 2012 р. перевірки й інші контрольні заходи виконання місцевих бюджетних програм засвідчили наявність недоліків у використанні бюджетних коштів та прийнятті управлінських рішень, що призвели до неефективного їх використання. Зокрема, у 2011 р. видатків передбачалося за 894 бюджетними програмами (без урахування міжбюджетних трансфертів, видатків з обслуговування боргу і резервного фонду), з яких у плановому обсязі проведено видатки за 331 програмою на суму 132 млрд. 662,5 млн. грн., або 44,8 % плану. За 492 програмами видатки проведено в сумі, що на 6 млрд. 773,9 млн. грн. менше передбачених планом. Не розпочато використання коштів за 51 програмою на суму 508,8 млн. грн. [213].

      Окремі головні розпорядники бюджетних коштів у 2011 р. не забезпечили повного розподілу і спрямування отриманих асигнувань на здійснення видатків (без урахування міжбюджетних трансфертів). У результаті, з 181 млрд. 394,6 млн. грн. відкритих асигнувань не спрямовано на виконання бюджетних програм 4 млрд. 583,6 млн. грн., або 2,5 %. При цьому, у найбільших обсягах на виконання бюджетних програм не спрямували асигнувань Національне агентство з питань підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 р. з футболу та реалізації інфраструктурних проектів – 1 млрд. 605,7 млн. грн., Міністерство енергетики та вугільної промисловості – 620,1 млн. грн., Міністерство фінансів – 340,5 млн. грн., Міністерство оборони – 289,7 млн. грн., Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження – 279,8 млн. грн., Міністерство охорони здоров’я – 228,8 млн. грн., Міністерство регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства – 226,8 млн. грн. і Міністерство екології та природних ресурсів – 120,0 млн. грн. [202].

      У найбільших обсягах планові призначення не виконали:

      Національне агентство з питань підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу та реалізації інфраструктурних проектів – на 1 млрд. 787,4 млн. грн., або 26,2 % плану, з них на виконання Державної цільової програми з питань підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу – на 1 млрд. 736,6 млн. грн., або 28,6 % [202];

      Міністерство енергетики та вугільної промисловості – на 711,6 млн. грн., або 6,6 % плану, з них на технічне переоснащення державних вугле- та торфодобувних підприємств, у тому числі через здешевлення кредитів, отриманих ними в 2010–2011 рр., а також фінансування програми реновації гірничошахтного обладнання – на 537,3 млн. грн., або 28,2 % [202];

      Міністерство охорони здоров’я – на 363,3 млн. грн., або 6,0 % плану, з них на забезпечення медичних заходів окремих державних програм та комплексних заходів програмного характеру – на 63,2 млн. грн., або 12,0 %, спеціалізовану та високоспеціалізовану медичну допомогу, що надається вперше визначені законом про державний бюджет, затверджуються Кабінетом Міністрів України протягом 30 днів з дня набрання ним чинності [206].

      Вся работа доступна по " http://mydisser.com/ru/catalog/view/16896.html " target="_blank">Ссылке

     

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.