У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Сутність і критерії ефективності забезпечення законності та правопорядку в системі Збройних Сил України

     

      Особливості геополітичного розвитку сучасного світу вимагають від України посилення власної політичної позиції на міжнародній арені, підтвердження статусу надійного партнера світової спільноти в питаннях забезпечення миру і безпеки в східноєвропейській частині євразійського континенту. В зазначеному контексті для Української держави особливої важливості набуває розбудова ефективно працюючого Cектору безпеки і оборони. В свою чергу, досягти зазначеного неможливо без забезпечення належного рівня законності та правопорядку в системі Збройних Сил України.

      Як відмічалося в попередньому розділі роботи, законність і правопорядок у Збройних Силах України є складними, взаємопов’язаними явищами, що характеризують рівень практичного втілення норм законодавства в процесі протікання суспільних відносин, що формуються у всіх спектрах функціонування вітчизняної армії. Стан законності і правопорядку є результатом реалізації комплексу організаційно-управлінських заходів, після вжиття яких можна аналізувати якість втілення в життя правових приписів всіма учасниками суспільних відносин в межах системи Збройних Сил України. Саме тому важливе практичне значення має наукова розробка сутності і критеріїв ефективності забезпечення законності та правопорядку в Збройних Силах України як відносно самостійній управлінській структурі держави.

      Проблематика дослідження категорії «ефективність» в праві була предметом досліджень у низці монографічних та інших джерел і не знайшла однозначного тлумачення [148, с. 207; 341, с. 188; 208, с. 235; 151, с. 157; 153, с. 157]. Універсальною є лише аксіома, що юридична наука досліджує ефективність права крізь призму співвідношення мети, з якою була прийнята юридична норма, до наслідків її дії. Відповідно, ефективність права і, відповідно, правового регулювання вимірюється через аналіз фактичних результатів правового регулювання і тих соціальних цілей, які намічено досягнути в межах конкретної управлінської системи. П.М. Рабінович в цьому зв’язку наголошує на тому, що якщо такі цілі й такі результати відобразити в однотипних показниках, які можуть бути емпірично виявлені, зафіксовані, обраховані, то ефективність правового регулювання можна було б відобразити в кількісній формі [275, с. 150]. Досліджуючи ефективність забезпечення законності і правопорядку в системі Збройних Сил України слід враховувати, що законність і правопорядок у кінцевому рахунку також є результатами дії норм права, втілення їх регуляторного потенціалу в життя.

      Відповідно до змісту статей 11, 12 Закону України «Про Збройні Сили України» від 06.12.1991 р. № 1934-XI [90, Ст. 108], забезпечення законності як найголовнішої засади діяльності Збройних Сил здійснюється органами військового управління, командирами і начальниками всіх рівнів відповідно до вимог Конституції України та законів України, інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері оборони. Таке імперативне положення законодавства прямо вказує на те, що стан законності і правопорядку в Збройних Силах є цілями, які досягаються у процесі специфічної управлінської діяльності уповноважених суб’єктів. Тому сутність ефективності забезпечення законності і правопорядку в системі Збройних Сил України ми пропонуємо звести до фактичної результативності у створенні комплексу належних умов для неухильного додержання, виконання, використання, застосування правових норм всіма учасниками суспільних відносин, які прямо чи опосередковано беруть участь в організації і безперервному функціонуванні Збройних Сил держави. Розкриття сутності умов, за якими можна аналізувати результативність (сутність) забезпечення законності і правопорядку в Збройних Силах України буде більш послідовне якщо встановити критерії ефективності забезпечення законності і правопорядку в означеній системі.

      Категорія «критерії» вживається в літературі в різноманітних значеннях і в різних контекстах. Приміром, С.І. Ожегов та Н.Ю. Шведова критеріями називають міру оцінки, судження про щось [308, с. 307]. А.М. Прохоров критерії визначає як ознаки, на основі яких відбувається оцінка, визначення або класифікація чого-небудь [28, с. 450]. Так чи інакше, але категорія «критерії» дає змогу не лише пізнати зміст явища, а й визначити найважливіші його сутнісні характеристики. З огляду на специфіку предмета дослідження, встановлення сутності і критеріїв ефективності забезпечення законності і правопорядку в Збройних Силах буде здійснюватись з орієнтацією на еталонні умови (стандарти) забезпечення функціонування системи Збройних Сил України. В свою чергу, такі умови (стандарти) передбачають належне соціально-економічне, нормативно-правове, організаційно-управлінське, інституціональне, професійне, психологічне і ідеологічне забезпечення життєдіяльності Збройних Сил України. Постійне підтримання подібних умов державою передбачає вжиття спеціальних цілеспрямованих заходів по усуненню детермінант їх порушення. Саме тому критерії ефективності забезпечення законності і правопорядку в Збройних Силах України виражаються у конкретних заходах щодо усунення потенційно можливих детермінант порушення законності і правопорядку. І ефективність цих критеріїв прямо залежить від результативності протидії таким детермінантам.

      В продовження зазначеного, в залежності від характеру забезпечення функціонування системи Збройних Сил України, критерії законності і правопорядку в Збройних Силах України ми класифікуємо наступним чином:

      1) критерії соціально-економічного характеру;

      2) формально-юридичні критерії (пов’язані з якістю нормативно-правового забезпечення процесу управління в Збройних Силах України);

      3) організаційно-управлінські критерії (виражаються в ступені раціональності організаційно-структурної побудови управлінського апарату Збройних Сил);

      4) інституціональні критерії;

      5) рівень професійної підготовки (управлінської кваліфікації) керівного складу системи Збройних Сил України;

      6) критерії, пов’язані з якістю виховної і патріотичної роботи з особовим складом Збройних Сил. Проаналізуємо і з’ясуємо сутність і особливості цих критеріїв більш детально.

      1) критерії ефективності забезпечення законності соціально-економічного характеру залежать від діяльності держави по фінансуванню, забезпеченню матеріальним оснащенням частин і підрозділів Збройних Сил, грошовому утриманню військовослужбовців.

      Соціально-економічне підґрунтя порушення законності у Збройних Силах України залежить перш за все від загального рівня розвитку економічної системи держави. Починаючи з 1991 р. Україна стала на шлях докорінних реформ всієї економічної системи, стратегічною метою яких є формування міцної ринкової економіки. Проте реформування провідних секторів економіки держави позначилося численними прорахунками і затягнулося у часі, що мало наслідком уповільнення темпів економічного зростання, зниження рівня життя більшості населення та хронічного дефіциту коштів для утримання силових структур держави.

      Вся работа доступна по " http://mydisser.com/ru/catalog/view/16744.html " target="_blank">Ссылке

     

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.