У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Правові засади функціонування системи забезпечення економічної безпеки України



          Велике значення для ефективного функціонування системи забезпечення економічної безпеки України відіграє її правове регулювання. З метою дослідження вітчизняної нормативно-правової бази з проблем економічної безпеки держави, використовуючи критерій ієрархічності норм, розглянемо законодавство поділивши його на рівні або групи. До першої групи можна включити нормативно-правові акти (закони), що закріплюють концептуальні положення економічної безпеки. До них можна віднести чинні Конституцію України [100], Закон України “Про основи національної безпеки України” [213], Стратегію національної безпеки України [218]. Укріпленню цих норм, на наш погляд, сприятиме прийняття таких нормативно-правових документів, як: Доктрина економічної безпеки України, Закон “Про економічну безпеку України”, Державна програма забезпечення економічної безпеки та ряд інших. Хоча нині існують проекти двох основних документів, які покликані регламентувати забезпечення економічної безпеки: Концепція економічної безпеки України та проект Стратегії забезпечення економічної безпеки, але на жаль вони до цього часу не прийняті.          До другої групи належать закони, що визначають основні положення щодо діяльності окремих суб’єктів забезпечення економічної безпеки в різних сферах життя суспільства. Зокрема, до них можна віднести закони України “Про міліцію” [204], “Про Державну податкову служби в Україні” [174], “Про Службу безпеки України” [216], “Про державну контрольно-ревізійну службу в Україні” [170], “Про Державну прикордонну службу України” [175], “Про розвідувальні органи України” [215] тощо.          Третю групу актів правового забезпечення складають надзвичайні закони, які приймаються у необхідних випадках, передбачених Конституцією України. Наша держава поки що таких законів не має, але їх проекти мають бути розроблені і в необхідних випадках, з урахуванням певної редакції прийняті.          Крім законів у ієрархії нормативної бази економічної безпеки важливе четверте місце посідають підзаконні нормативно-правові акти державних органів, які видаються з метою конкретизації та підвищення якості вирішення питань економічної безпеки. До них належать: - укази й розпорядження Президента України;          - постанови та розпорядження Верховної Ради України;          - постанови і розпорядження Кабінету Міністрів України;          - акти вищих органів влади Автономної Республіки Крим;          - міжнародні договори України; укладені і ратифіковані (схвалені, санкціоновані, затверджені) Україною міжнародні договори становлять невід’ємну частину законодавства України і застосовуються у порядку, передбаченому для норм цього виду законодавства. Юридична сила таких договорів визначається тим, яким органом вони ратифіковані. Завершує ієрархічну систему правових актів п’ята група, яку складають інші нормативно-правові акти міністерств, інших центральних органів державної виконавчої влади, господарського управління і контролю; сільських, селищних, районних у містах, обласних і районних Рад народних депутатів; Національного банку України тощо.          Таким чином, зроблений у попередніх підрозділах огляд існуючого поняття “економічна безпека” та пов’язаних з нею категорій дозволяє не тільки проаналізувати їх стан (зокрема, відсутність одностайності у їх трактуванні), але і констатувати про відсутність своєчасного правового забезпечення, відставання розвитку правової бази з проблем економічної безпеки. Сучасна динаміка суспільних процесів в Україні й світі зумовлює необхідність формування адекватної, ефективної та економічно виправданої системи управління національною безпекою, спроможної забезпечити поступ суспільства і держави на шляху до спільноти розвинутих демократичних країн.          Нагальною умовою ефективної реалізації політики національної безпеки є забезпечення дієздатності системи державної влади через збалансований розподіл функцій і повноважень між її гілками та органами, чітке розмежування на законодавчому рівні політичних та адміністративних повноважень, функцій і відповідальності, регламентації діяльності органів державної влади [218]          Враховуючи, що економічна безпека є складовою національної безпеки, відповідно вона має власну систему забезпечення її безпеки, формування якої повинно здійснюватися, виходячи з цілей і принципів забезпечення економічної безпеки, шляхом розробки правових норм, які регулюють стосунки в сфері економіки, створення органів державної влади й управління в цій сфері, визначення основних напрямків їхньої діяльності, а також налагодження відповідних механізмів контролю за діяльністю цих органів [267, с.104].          Цілями системи забезпечення економічної безпеки виступають:          - підтримання нормального функціонування економіки;          - виявлення, відвернення, нейтралізація внутрішніх і зовнішніх загроз економічній безпеці; - захист економічних інтересів особи, сім’ї, фірми, суспільства, регіону, держави;          - проведення узгодженої зовнішньої та внутрішньої соціально-спрямованої економічної політики.          

Вся работа доступна по Ссылке

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.