Постановка завдань та вибір напрямів і методів дослідження
Проведений аналіз теоретичних засад формування та розвитку культури педагогічної взаємодії суб’єктів навчально-виховного процесу вказує на недостатню дослідженість цієї проблеми. Підтверджено, що у педагогічних дослідженнях існує неоднозначне тлумачення сутності понять педагогічна взаємодія, культура педагогічної взаємодії, та інших семантичних конструкцій і синонімічних форм, пов’язаних з цими поняттями. Педагогічна взаємодія як наукова категорія розглядалася з різних точок зору, досліджувались її психологічні, педагогічні, лінгвістичні, комунікативні та інші аспекти. Однак, проведені дослідження не стосувались підготовки фахівців-аграрників, не розкривали значення педагогічної взаємодії в діяльності майбутніх фахівців не педагогічного профілю та не містили критерії оцінки дієвості педагогічних систем в означеному аспекті. Не чітко сформульованими є представлені в літературі педагогічні умови і принципи, що забезпечують налагодження педагогічної взаємодії на рівні культури, особливо з врахуванням сучасних тенденцій у розвитку аграрної освіти. Практика організації навчально-виховного процесу вищих аграрних навчальних закладів та наукові розробки останніх років з проблем аграрної освіти підтверджують необхідність пошуку та використання ефективної методичної системи формування культури педагогічної культури в процесі підготовки майбутніх фахівців аграрного профілю.
Також, аналіз стану розробленості зазначеної проблеми дозволяє зазначити, що:
– основні теоретичні положення про сутність педагогічної діяльності, навчально-виховного процесу, особистісно-орієнтоване навчання, особистісно-орієнтований, комунікативний, компетентнісний, діяльнісний підходи до навчання у вищих аграрних навчальних закладах є базовими для розробки теоретико-методичних аспектів процесу формування культури педагогічної взаємодії як фактора успішності професійної підготовки;
– удосконалення процесу підготовки майбутніх фахівців-аграрників бепосередньо пов’язане з цілеспрямованим формуванням культури педагогічної взаємодії основних суб’єктів навчального процесу – студента і викладача;
– формування культури педагогічної взаємодії забезпечується реалізацією певної методичної системи, в якій органічно поєднуються спеціально розроблені способи удосконалення складових навчально-виховного процесу.
На основі проведеного аналізу розробленості проблеми загальна наукова мета, що реалізується у дисертаційному дослідженні, формулюється таким чином: обґрунтувати концептуальні основи процесу формування культури педагогічної взаємодії суб’єктів навчально-виховного процесу вищих аграрних навчальних закладів та експериментально перевірити їх педагогічну ефективність.
Вся работа доступна по Ссылке