У нас уже 242733 рефератов, курсовых и дипломных работ
Заказать диплом, курсовую, диссертацию


Быстрый переход к готовым работам

Мнение посетителей:

Понравилось
Не понравилось





Книга жалоб
и предложений


 


Перспективні фінансові інструменти підтримки суб’єктів інфраструктури малого бізнесу



          Активізація діяльності суб’єктів інфраструктури малого бізнесу неможлива без застосування фінансових інструментів, які сьогодні виступають найдієвішим важелем регулювання. Суб’єкти інфраструктури малого бізнесу мають забезпечити малі підприємства якісними бізнес-послугами, що на практиці приводить до зниження трансакційних витрат. Однією з найвагоміших складових розвитку малого бізнесу є спрямування фінансових ресурсів з місцевих бюджетів на підтримку суб’єктів малого підприємництва, що сприяє економічному зростанню національної економіки, а також вирішенню соціально-економічних проблем в регіонах.          З настанням економічної кризи саме регіональні програми підтримки малого підприємництва є одним із важливих інструментів подолання кризових явищ, залучення до сфери бізнесу та самозайнятості широких верств населення. Фінансування в повному обсязі заходів регіональних програм створює умови для розвитку і зміцнення малого підприємництва, що дозволяє вирішувати соціально-економічні проблеми в регіонах, сприяє їхньому розвитку. Як було відзначено у розділі 2, в умовах економічної кризи, наслідки якої Україна намагалася подолати в 2009-2010 роках, загострилася проблема фінансової підтримки суб’єктів малого підприємництва. Зменшення загального рівня регіонального бюджетного фінансування, обмеженість можливості місцевих органів виконавчої влади щодо реалізації програмних заходів певною мірою пригальмували розвиток підприємництва в регіонах.          Проведений аналіз свідчить про незадовільний фінансовий стан суб’єктів інфраструктури малого бізнесу, а також їхніх потенційних замовників (суб’єктів малого бізнесу). Тому завданням першочергового значення є створення привабливого інституційного середовища, сприятливого для підтримки ефективного фінансування розвитку діяльності суб’єктів інфраструктури малого бізнесу. Ключовими напрямами реалізації цього завдання на рівні держави є відновлення довіри до національної валюти, банківського сектору, небанківських фінансових установ, гальмування інфляції, оптимізація регулювання грошового обігу. Водночас окремі рішення можуть бути ухвалені не лише на загальнонаціональному, а і на регіональному рівні, зокрема в частині надання підтримки суб’єктам інфраструктури малого бізнесу, які здійснюють фінансові операції для малого бізнесу (в тому числі мікрокредитування).          Реалії соціально-економічного розвитку України та її регіонів вимагають розробки нових механізмів, методик і моделей формування регіональної фінансової політики, спрямованої на відновлення нормального функціонування суб’єктів малого підприємництва та інфраструктури малого бізнесу.          Основною метою регіональної фінансової політики слід визнати підтримку стійкого економічного розвитку регіону на основі ефективного використання фінансових ресурсів, підтримки високої ефективності фінансової діяльності суб’єктів підприємництва (в тому числі підприємств).          Однак в умовах економічної кризи підтримати високу ефективність регіональної соціально-економічної політики, в тому числі у сфері фінансів регіону, неможливо. Органи влади національного та регіонального рівнів змушені скорочувати капітальні інвестиції, намагаючись забезпечити своєчасне фінансування витрат за захищеними статтями бюджету (заробітна плата, нарахування на неї, закупівля енергоносіїв тощо), а приватні інвестори заморожують свої програми, намагаючись підтримати фінансову стійкість наявних проектів.          Розвиток суб’єктів інфраструктури малого бізнесу значною мірою залежить від ефективності організації фінансового процесу. Як правило, управління фінансовою діяльністю на рівні регіону відбувається за кількома основними напрямами. По-перше, це ухвалення та виконання бюджету регіону. По-друге, маніпулювання ставками місцевих податків. По-третє,          регулювання обсягів регіональних інвестицій (визначення переліку регіональних інвестиційних проектів). По-четверте, встановлення нормативів фінансової діяльності підприємств комунальної сфери. По-п’яте, маніпулювання нормативами міжбюджетних трансфертів. Проте в умовах кризи всі інструменти регіонального фінансового регулювання використовуються звужено, вони спрямовані насамперед на підтримку поточної платоспроможності території та її здатність виконувати невідкладні фінансові зобов’язання.          На підставі системного аналізу наукових публікацій можемо зробити висновок, що в умовах економічної кризи та посткризового розвитку ключовими напрямками регіональної фінансової політики в частині підтримки фінансової стійкості суб’єктів інфраструктури малого бізнесу мають стати:          - акумуляція фінансових ресурсів для подальшого їх спрямування у розширення мережі суб’єктів інфраструктури малого бізнесу на депресивних (відсталих) територіях;          - оптимізація джерел акумуляції фінансових ресурсів через розширення участі у грантових та донорських програмах, максимальне залучення приватних інвестицій;          - орієнтація на поступове запровадження нових форм і методів управління фінансовою діяльністю на регіональному рівні, в тому числі шляхом застосування програмно-цільового фінансування у бюджетному процесі;          - орієнтація на виконання поставлених завдань з метою підтримки високої ефективності регіональної фінансової політики.          На нашу думку, в нинішніх умовах органи влади регіонального рівня мають сприяти оздоровленню фінансового стану суб’єктів інфраструктури малого бізнесу через розвиток інституційного середовища, підтримку відповідних проектів, забезпечення виконання правових норм і стандартів.          Актуальне питання – організація ефективного регулювання фінансової діяльності у регіоні. Регіональне регулювання фінансової діяльності має некомерційну мету (але при цьому повинно сприяти поліпшенню фінансового стану підприємств) і водночас повинно відповідати правовим нормам та ринковим принципам.          На думку експертів Національного інституту стратегічних досліджень, враховуючи обмежені фінансові можливості держави у посткризовий період, фінансово-кредитна підтримка підприємницької діяльності та суб’єктів інфраструктури малого бізнесу має будуватися на таких принципах [15; 36; 130]:          - системності та комплексності механізмів спільного (державного, регіонального та приватного) фінансування розвитку суб’єктів інфраструктури малого бізнесу;          - цілеспрямованості та адресності фінансової підтримки суб’єктів інфраструктури малого бізнесу;          - рівноправного доступу суб’єктів інфраструктури малого бізнесу до публічних фінансових ресурсів.          Пріоритетність та обґрунтованість певних фінансових рішень, що ухвалюються в рамках реалізації регіональної фінансової політики, мають ґрунтуватися на цілях і завданнях вже згаданих стратегій соціально-економічного розвитку як держави, так і її регіонів, узгоджуватися з іншими напрямами соціально-економічної політики, враховувати обмеження ресурсного характеру, а також перспективи залучення ресурсів корпоративного сектору.          

Вся работа доступна по Ссылке

Найти готовую работу


ЗАКАЗАТЬ

Обратная связь:


Связаться

Доставка любой диссертации из России и Украины



Ссылки:

Выполнение и продажа диссертаций, бесплатный каталог статей и авторефератов

Счетчики:

Besucherzahler
счетчик посещений

© 2006-2022. Все права защищены.
Выполнение уникальных качественных работ - от эссе и реферата до диссертации. Заказ готовых, сдававшихся ранее работ.